نسخه چاپی

نمایندگان از حقوق هسته‌ای ملت دفاع خواهند كرد

عضو فراكسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: بر این نكته تأكید كرد كه هر پروتكلی باید به تصویب مجلس برسد و وكلای ملت با پروتكل‌های مغایر با منافع ملی مخالفت می‌كنند.

به گزارش نما، الهیار ملک‌شاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان امروز علی لاریجانی رئیس مجلس مبنی بر اینکه مجلس اگر ضرورتی احساس کند در خصوص حجم و تنوع فعالیت‌ها و مذاکرات هسته‌ای ضوابطی را تصویب خواهد کرد، گفت: این سخن دکتر لاریجانی بر اساس قانون و اختیارات قانونی مجلس بود و لذا مجلس از اختیارات قانونی خود برای دفاع از حقوق هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر طبق قانون درباره پیوستن کشورمان به پروتکل‌ها باید مجلس در این زمینه اظهارنظر کرده و موضوع را به تصویب برساند؛ در واقع اگر صحبت از الحاق به پروتکل‌ها است مرجع صالح تصمیم‌گیری در این زمینه خانه ملت است.

ملک‌شاهی درباره پذیرش پروتکل الحاقی توسط جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هر پروتکلی حقوق مسلم و حقه ملت ایران را نادیده بگیرد و مغایر با حقوق اساسی و قانون باشد با مخالفت مجلس روبرو می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بر این نکته تأکید کرد که مجلس به عنوان قوه قانونگذار در چارچوب قانون اساسی و برای احقاق حق مردم می‌کوشد.

۱۳۹۲/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...