نسخه چاپی

تفاوتهای احساسی ایمیل زنان و مردان

تفاوت مشخصی بین لحن عاطفی ایمیل ها بین زنان و مردان وجود دارد چرا كه زنان بیشتر از كلمات حول محور شادی و غم استفاده می كنند و مردان استفاده از كلمات حول محور ترس و اعتماد را ترجیح می دهند.

به گزارش نما به نقل از مهر:دانش پژوهان ابزاری ابداع کرده اند که می تواند شخصیت فرد ارسال کننده ایمیل را بر اساس 8 احساس اصلی انسان تشخیص دهد.
"سیف محمد" و "تونی یانگ" پژوهشگران شورای تحقیقات ملی کانادا در امور فناوری اطلاعات از "آنالیز احساسات" برای نظارت بر عواطف بیش از 32 هزار ایمیل، نامه های احساسی و یادداشت های خودکشی استفاده کردند.

سازندگان این دستگاه با آنالیز و تحقیقات توانستند از طریق لحن ایمیل، درجه دمای عاطفی ایمیل ها را بر اساس شادی، ناراحتی، خشم، ترس، اعتماد، نفرت، تعجب و پیش بینی، تشخیص دهند.

این پژوهشگران دریافتند تفاوت مشخصی بین لحن عاطفی ایمیل ها بین زنان و مردان وجود دارد چرا که زنان بیشتر از کلمات حول محور شادی و غم استفاده می کنند و مردان استفاده از کلمات حول محور ترس و اعتماد را ترجیح می دهند.

با این حال، این ابزار استفاده از زبان عامیانه، طعنه و روابط مشترک بین دو نفر که تبادل ایمیل داشته اند را در نظر نمی گیرد.

این گزارش حاکی از آن است که سازندگان این ابزار اکنون در حال همکاری با گوگل اپلیکیشن هستند تا نرم افزاری را برای اپلیکیشین پیش بینی عاطفه و احساس عرضه کنند.

این گروه قصد دارد به زودی آزمایش این شیوه بر روی عموم را آغاز کند.

۱۳۹۲/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...