نسخه چاپی

سرگردانی 12 خانواده مشهدی بر اثر گودبرداری غیر اصولی

گودبرداری غیراصولی دیگری در مشهد، به سرگردانی وبی خانمانی 12خانواده منجر شد.

له گزارش نما، در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با دفتر روزنامه مبنی بر گودبرداری غیر اصولی در میدان جانباز مشهد (خیابان یاس )به محل می روم. وارد خیابان یاس 2 که می‌شوم چند قطعه بلوکه بزرگ بتونی توجه ام را جلب می‌کند. سراغ منزل مورد نظر میروم. گویا ساکنان در حال اسباب کشی به جایی دیگر هستند.
وقتی خودم را معرفی می‌کنم که پیگیر تماس تلفنی با دفتر روزنامه هستم. خانمی جلو می‌آید و خود را باقری معرفی می‌کند و می‌گوید: 5 روز است بی خانمان شده ایم و در حال جمع آوری تمامی اسباب اثاثیه مان و انتقال به جای دیگری هستیم.
پرس وجو که می‌کنم، مشخص می‌شود مقابل منزل مسکونی این خانواده زمینی به مساحت هزار متر به عمق 10 متر مربع گودبرداری شده است و در پی بی‌دقتی پیمانکاران پروژه، زمین اطراف منطقه نشست کرده که بر اثر آن نزدیک به 6 واحد مسکونی در معرض ریزش است.
این خطر به حدی جدی است که دیوار تمامی این منازل دچار ترکهای زیاد شده است. خانم باقری می‌افزاید: سه شنبه گذشته صداهای عجیب وغریبی در منزل شنیدیم که بی‌درنگ با آتش نشانی تماس گرفتیم.
وی می افزاید: با حضور آتش نشانان در محل و بازدید از منازل، امدادگران به سبب خطر آفرینی منازل، دستور تخلیه فوری واحد‌های مسکونی راصادر و از آن روز ما هر روز منزل یکی از اقوام مان هستیم. درحین صحبت با خانم باقری مرد جوانی به جمع ما اضافه شده و خود را ساکن یکی دیگر از منازل مجاور محل گودبرداری معرفی می‌کند.
گلابچی با نشان دادن برگه‌ای می‌گوید: درباره این پروژه از سوی اداره راه وشهرسازی خراسان رضوی بیش از 3 ماه پیش به سبب نداشتن پروانه ساخت وساز به شهرداری منطقه 2 مشهد تذکر و درخواست پیگیری داده شده وحتی این ساخت وساز پلمب هم شده بوده، ولی نمی‌دانم چرا از ادامه کار پیمانکاران این پروژه جلوگیری به عمل نیامده است.
فرد دیگری که مایل به معرفی خود نیست، می‌گوید: پس از وقوع این حادثه برای ما، یکی از پیمانکاران این پروژه قول مساعد برای اقامت ساکنان خسارت دیده در هتل را داده، اما مگر این زندگی می‌شود؟ الان پس از گذشت پنج روز از این اتفاق ما مانده ایم با خانه‌های ترک خورده که هر روزترک‌های منازل بیشتر و گسترده تر می‌شود و پروژه‌ای که دیگر هیچ فردی در آن مشغول فعالیت نیست و ما مانده ایم با هزار مترزمین گودبرداری به عمق بیش از 10متر!
در بازدیدی که از محل داشتم مشخص می‌شود، گویا خیابان مجاور این مکان توسط پلیس ساختمان شهرداری مشهد مسدود شده است.
البته جالب است بدانید به جای اینکه محل خطر مسدود گردد خیابانهای جانبی مسدود شده و خروجی خودروهای داخل پارکینگ مجتمع بزرگ تجاری (پروما) دقیقاً از میانه‌های محل حادثه عبور می‌کند که هر لحظه احتمال وقوع حادثه‌ای بزرگتر و غیر قابل تصور را در پی دارد.

۱۳۹۲/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...