نسخه چاپی

نبویان: تمایل آمریكا برای مذاكره با ایران از سر ضعف و ناچاری

نماینده تهران در مجلس گفت: تمایل آمریكا برای مذاكره با مسئولان جمهوری اسلامی ایران از سر ضعف و ناچاری است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: سفر دولت جدید به نیویورک و دیپلماسی ناب آنها، آغاز خوبی برای دولت یازدهم به منظور دفاع از حقوق مردم در مقابل زورگویان و مستکبران است.

وی افزود: آمریکا به عنوان رأس مستکبران جهان و به قول امام خمینی (ره) شیطان بزرگ و ام‌الفساد بوده و روشن است که به هیچ‌ وجه به شیطان نمی‌توان اعتماد کرد، چراکه ظلم‌های بسیار زیاد و مختلفی را چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن در مورد ملت ایران انجام داده که فراموش‌ شدنی نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره به شایستگی با تبعیت از قرآن که نسبت به کفار شعار قاتلوهم الله را سر می‌دهد، شعار مرگ بر آمریکا را شعار اصلی خود می‌داند و در ۱۳ آبان امسال نیز پرشورتر از گذشته پاسخ محکمی به ظلم‌های آمریکا خواهد داد.

نبویان با بیان اینکه نباید از ریشه شرارت و ظلم‌های دولت آمریکا نسبت به ملت ایران غفلت کرد، گفت: آمریکا از ابتدای انقلاب به صورت آشکار دشمن درجه یک ملت ایران شده، دارایی‌های آنها را بلوکه کرده، گروه‌های متخلف را به جان نظام انداخته، کودتاهای مختلف از جمله کودتای نوژه را طراحی و جنگ هشت ساله را علیه ملت ایران تحمیل و انواع فتنه‌ها را در کشور ما پیاده کرده است، در واقع همه این موارد به سبب آن است که ملت بزرگ ایران انقلاب اسلامی را پدید آورده و سعی می‌کند که جهان‌بینی جدیدی به نام جهان‌بینی اسلامی را در مقابل جهان‌بینی قالب مدرن به جهان عرضه کند.

کوچک‌زاده بیان کرد: بسیار سادگی است که کسی گمان کند که دشمنی شیطان بزرگ با ملت ایران به خاطر مسئله هسته‌ای است و اگر نسبت به این مسئله عقب‌نشینی صورت گیرد، مشکل حل خواهد شد، زیرا روشن است که ملت ایران تنها ۱۰ سال است که به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای دست یافته، در حالی که آمریکا جنگ، کودتا و فتنه‌های زیادی را چندین سال است که بر ملت بزرگ ایران تحمیل کرده است.

نماینده تهران ادامه داد: ریشه اصلی دشمنی شیطان بزرگ و ام‌الفساد آمریکا دشمنی با اسلام است، کما اینکه قرآن کریم نیز در سوره بقره فرموده است که آنها هیچ‌گاه از دشمنی با جنگ شما دست بر نمی‌دارند، تا اینکه در صورت توان شما را از دینتان برگردانند.

وی بیان داشت: دست‌اندرکاران دیپلماسی کشور باید به گفته قرآن و کلام خداوند توجه جدی داشته باشند و به آن باور عمیق داشته باشند که ریشه دشمنی شیطان بزرگ با ملت ایران آن است که ملت بزرگ ما معتقد به اسلام است و در دفاع از آن تمام هستی خود را فدا می‌کند.

نبویان گفت:‌ حضرت امام (ره) فرموده‌اند و من باز می‌گویم که همه مسئولان نظام و مردم ایران بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامیتان به خیال خام خودشان بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست و نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنها رنجور (صحیفه نور جلد ۲۱ صفحه ۱۰۹).

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: مقاومت ۳۴ ساله ملت ایران سبب شده است که پایگاه‌های آمریکا در منطقه تضعیف شود و هر روز شاهد شکست‌های پی‌درپی در کشورهای مختلف از جمله شکست اخیر از سوریه باشد و اگر به دنبال مذاکره با مسئولان جمهوری اسلامی ایران است از سر ضعف و ناچاری است او در چنین موقعیتی به دنبال مذاکره با ایران است تا هم شکست و نیاز خود را برطرف کند و هم با ابزار تبلیغاتی خود به ملت‌های منطقه پیام دهد که ملت ایران که بیش از ۳۰ سال است که در مقابل ما مقاومت کرده، ناچار به تسلیم شده است و بدین طریق بیداری اسلامی را تضعیف کند.

۱۳۹۲/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...