نسخه چاپی

لاوروف درباره ایران به آمیدرور چه گفت؟

عکس خبري -لاوروف درباره ايران به آميدرور چه گفت؟

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی بر مخالفت كشورش با تشدید مصنوعی وخامت اوضاع پیرامون ایران و هر نوع اعمال فشار، تحریم و بخصوص اقدام نظامی علیه این كشور تاكید كرد.


به گزارش نما به نقل از فارس، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در دیدار با "یاکوب آمیدرور" رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل تاکید کرد که مقامات مسکو شدیدا مخالف تشدید وخامت اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و هر نوع اقدام نظامی برای حل و فصل مسائل مربوط به آن هستند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف در این دیدار در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با یادآوری غیر قابل پذیرش بودن چشم انداز گسترش توان بالقوه هسته‌ای-تسلیحاتی ایران، در عین حال تاکید کرد که هر نوع تلاش برای استفاده از پیشرفت‌های ایران در این زمینه‌ها برای تشدید مصنوعی وخامت اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای این کشور و بوجود آوردن بهانه برای اعمال فشار از طریق تحریم مقامات تهران، چه رسد به استفاده از توان نظامی علیه ایران کاملا غیرسازنده و خطرناک خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در این ملاقات طرفین همچنین به تبادل نظر در خصوص اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا با توجه به گستردگی شورش‌های مردمی در این منطقه پرداختند. طرف روسی بر مواضع خویش در رابطه به راه حل مسائل پیش روی کشورهای منطقه از طریق گفت‌وگوهای ملی، بدون خشونت و دخالت خارجی تاکید کرد.

در این رابطه برخی ابعاد روند اوضاع کنونی پیرامون سوریه و روند اجرای طرح صلح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای عربی در این خصوص مورد بررسی طرفین قرار گرفت. وزیر امور خارجه روسیه در همین راستا بر ضرورت حمایت از این تلاش‌ها و حل و فصل صرفا سیاسی مشکلات و دستیابی به توافق بین دولت و مخالفان در سوریه تاکید کرد.

در این ملاقات همچنین دورنمای مسائل مربوط به روابط دوجانبه نیز مورد بررسی قرار گرفت. لاوروف و آمیدرور علاقه‌مندی خود بر توسعه همکاری‌های مختلف روسیه و اسرائیل در رابطه با مسائل متقابلا سودمند را اعلام کردند.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...