نسخه چاپی

روانچي در ديدار هيئت پارلمان اروپا اعلام كرد

آمادگی تهران برای ایفای نقش مثبت در نشست ژنو ۲/ هیچ پیش‌شرطی را نمی‌پذیریم

معاون اروپا و آمریكای وزارت امور خارجه كشورمان در دیدار هیئت پارلمان اروپا، هرگونه پیش‌شرط برای حضور در نشست ژنو ۲ درباره سوریه را رد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایفای نقش مثبت اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، هانس اسووبودا رئیس گروه سوسیالیست‌های پارلمان اروپا که در راس هیئتی مرکب از نمایندگان آن پارلمان و مشاوران آنها در تهران به سر می‌برد در ملاقات با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای مورد علاقه را مورد بحث قرار داد.

اسووبودا با پر اهمیت خواندن بازدیدش از ایران، آن را سرآغاز مجدد رفت و آمدهای پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران دانست.

روانچی نیز از سفر هیئت‌های پارلمانی و تبادل هیئت با پارلمان اروپا استقبال کرد.

وی با تشریح رویکرد دولت یازدهم در افزایش تماس‌ها با کشورها و نهادهای خارجی، ارتباط بین ملت‌ها و نمایندگان آنها را تقویت کننده مناسبات دولت‌ها تلقی کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان ضمن توضیح کلیاتی درباره نشست‌های هسته‌ای نیویورک و ژنو با گروه 1+5، بر عزم و اراده جدی دولت ایران برای حرکت به جلو و یافتن راه‌حلی سیاسی تاکید کرد.

وی تحریم‌های غرب و اروپا را غیر قانونی دانست و ابراز عقیده کرد برای ایجاد اعتماد نزد ملت ایران و با هدف نشان دادن حسن نیت طرف مقابل، تحریم‌های مذکور می‌بایست لغو شود.

دو طرف در این دیدار در خصوص بحران سوریه نیز تبادل نظر کرده و بر ضرورت حل مسالمت آمیز بحران با مشارکت همه طرف‌های ذی‌نفوذ تاکید کردند.

دو مقام حضور گروه‌های افراط گرا و تروریست تحت حمایت کشورهای خارجی را برای صلح و ثبات منطقه و جهان خطرناک و تهدیدزا خواندند و برخورد جدی با این معضل را مهم دانستند.

موضوع کنفرانس ژنو 2 نیز مورد بحث معاون اروپا و آمریکا و رئیس گروه سوسیالیست‌های پارلمان اروپا قرار گرفت و دو مقام بر ضرورت حضور همه گروه‌ها و کشورهای ذینفوذ در کنفرانس تاکید کردند.

اسووبودا مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو 2 را با توجه به نفوذ بالای ایران در منطقه مهم و اساسی خواند و موفقیت کنفرانس را منوط به آن قلمداد کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه هرگونه پیش شرط را برای حضور در کنفرانس رد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایفای نقش مثبت اعلام کرد.

در این دیدار همچنین دو طرف راجع به مسئله حقوق بشر نیز گفت‌وگو کردند.

معاون اروپا و آمریکای تقویت گفت‌وگو و مفاهمه با اروپا در این زمینه را مهم دانست و برای کمک به آغاز تعامل و گفت‌وگوی سازنده و متقابلا مفید، اعلام آمادگی کرد.

رئیس گروه سوسیالیست‌های پارلمان اروپا که از بزرگترین و مهمترین فراکسیون‌های پارلمانی آن نهاد است به دعوت مجلس شورای اسلامی در ایران به سر می‌برد و ملاقات‌های متعددی با مقامات کشورمان خواهد داشت.

۱۳۹۲/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...