نسخه چاپی

هشدار ثبت احوال به شیب منفی تولد و ازدواج

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: هم‌اكنون شیب نزولی در نرخ تولد و ازدواج را شاهد هستیم كه با این روند در 30 سال آینده نرخ تولد و فوت برابر خواهد شد و افزایش جمعیت نخواهیم داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس: محمد ناظمی اردکانی صبح امروز در جمع مسئولان این شهرستان اظهار کرد: سازمان ثبت احوال در سال حدود یک میلیون و 400 هزار مورد تولد، 400 هزار فوتی، حدود 900 هزار ازدواج و 150 هزار طلاق را ثبت می‌کند.

وی افزود: شیب نزولی را در تولد و ازدواج شاهد هستیم که با این روند در 30 سال آینده تولد و فوت برابر خواهد شد و افزایش جمعیت نخواهیم داشت.

رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: به ازای هر 100 تولد نوزاد دختر 105 تولد پسر در کشور داریم.

ناظمی اردکانی اضافه کرد: هرم سنی جمعیت کشور در دوره جوانی به نام پنجره طلایی است‌.

معاون وزیر کشور گفت: شناسنامه‌ها در سن 15 سالگی عکس‌دار می‌شوند و کارت ملی نیز در زمان عکس‌دار شدن شناسنامه صادر خواهد شد.

ناظمی اردکانی افزود: افرادی که مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی دارند و پدرشان فوت شده یا به هر دلیلی در دسترس نیست بعد از 18 سال می‌توانند درخواست تغییر تابعیت بدهند و شناسنامه ایرانی بگیرند.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی نیز گفت: افرادی که سنشان سی سال تمام است به خاطر اینکه چهره و عکس آنها تا حدودی تغییر کرده ملزم به تعویض شناسنامه هستند.

سید حسین نیری افزود: در کشور دو نوع شناسنامه صادر می‌شود، یک نوع با جلد سبز رنگ مربوط به افرادی است که سن آنها کمتر از 15 سال است و افراد بالای 15 سال که شناسنامه جلد قهوه‌ای دریافت می‌کنند.



۱۳۹۲/۷/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...