نسخه چاپی

وزیر درباره موسسه شمقدری توضیح داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره لغو اساسنامه مؤسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی ارائه شده از سوی معاون سابق سینمایی وزارت ارشاد، دلایل ابطال آن را اعلام كرد.

به گزارش نما جنتی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا اساسنامه مؤسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی که توسط جواد شمقدری ارایه شده بود، لغو شده است؟ گفت: در هیئت امنای این مؤسسه عناصری را قید کرده بودند که به هیچ وجه نمی‌توانست جزو عناصر یک سازمان سینمایی باشد. معمولاً در یک اساسنامه این چنینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا نماینده رهبری و یا نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی را جزو اعضای هیئت امنای اساسنامه می‌گذارند.

وی همچنین گفت: طبیعتاً این اساسنامه را باید کسی تصویب کند که یک مقام فرادستی باشد؛ جایی مثل مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا سایر مراجع دیگر مثل هیئت دولت. البته هر کسی آزاد است و می‌تواند اساسنامه تعیین کند و افراد حقیقی را جزو افراد اساسنامه بگذارد و آن را ثبت کند، اما چون خلاف این روال در این اساسنامه عمل شده، ما آن را داده‌ایم به هیئت مربوطه و به این هیئت اعلام کرده‌ایم که آن را باطل و در واقع تغییر دهد.

این اظهارات علی جنتی در حالی مطرح می‌شود که جواد شمقدری می‌گوید این مؤسسه متعلق به وی نیست و او تنها عضو هیئت مؤسس این سازمان است.

۱۳۹۲/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...