نسخه چاپی

دلیل استفاده زنگنه از مدیران سن بالا

وزیر نفت با تشریح دلایل انتصاب مدیرانی با سن و سال بالا در صنعت نفت با بیان اینكه صهیونیست، تروریست‌ها و تندروها بیش از هر كس دیگری از عملكرد دولت تدبیر و امید ناراضی هستند، گفت: 8 سال گذشته تغییرات پی در پی و وسیعی در صنعت نفت ایجاد شد كه با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست.

به گزارش نما به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه ٢٩ مهر) در مراسم تودیع و معارفه سه تن از معاونان این وزارتخانه با تشکر از زحمات انجام شده از سوی معاونان پیشین وزارت نفت گفت: در سالهای گذشته وزارت نفت آسیب‌های فراوانی دیده است که ترمیم آن باید با کمک همه دلسوزان صنعت نفت به سرعت انجام شود.

وی با اشاره به آسیب‌های چهار شرکت اصلی زیر مجموعه وزارت نفت تصریح کرد: دولت قبل تصور می کرد در صنعت نفت منابع مالی وجود دارد و در عین حال به نیروی انسانی آن اعتماد نداشت و با آنها سازگار نبود درحالی که سخت در اشتباه بود، چون نیروهای صنعت نفت در کارهای خود عقلانیت را سر لوحه کار خود قرار می دادند و تصمیم های احساسی نمی گرفتند که این موضوع از سوی آنها قابل پذیرش نبود.



وزیر نفت افزود: دولت قبل براساس همین تفکر در هشت سال گذشته تغییرات پی در پی و وسیعی در صنعت نفت ایجاد کرد که با هیچ دوره ای و با هیچ جای دیگری قابل مقایسه نیست، به همین علت در روز رای اعتماد در مجلس اعلام کردم که نفت باید توسط نفتی ها اداره شود.



این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان این که "دوست داشتم یکی از نخبگانی که ما 10 سال پیش در کشور تربیت کرده بودیم جای من وزیر نفت می شد"، گفت: هم اکنون نیز باید از همین نخبگان بهره گیری کرد تا صنعت نفت به عنوان پیشران قطار اقتصادی کشور به ریل خود که عقلانیت و تدبیر است باز گردد.



وزیر نفت با اشاره به این که اگر امروز ما ناچار می شویم کسانی را که میانگین سنی بالایی دارند را منصوب کنیم به خاطر خلا 10 ساله در تربیت نیروی انسانی است، گفت: هم اکنون نخبگانی که در دوران ما تربیت شده اند، در کشورهای همسایه مشغول فعالیت هستند.



این مقام مسئول با اشاره به اینکه رای مردم و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و فکر اعتدال یک معجزه الهی است، گفت: ما با به کارگیری نیروی عقل و تدبیر می توانیم جایگاه ایران را در سطح بین المللی ارتقا دهیم و با ثروتمند شدن کشور وضعیت معیشتی مردم نیز بهتر خواهد شد.



وی افزود: امروز صهیونیست‌ها، گروهک‌های تروریستی و تندروها بیش از هر کس دیگری از وضعیت جدید به وجود آمده در ایران و عملکرد دولت تدبیر و امید ناراضی هستند، چون ایران به سمت قدرت حقیقی خود گام بر می دارد.



وزیر نفت اظهار داشت: همان طور که قبلا در مجلس گفتم، امروز صنعت نفت هتل 5 ستاره نیست بلکه ستاد عملیات و خط مقدم کشور است و ما کارکنان نفت مانند بسیجیانی هستیم که به خاطر کشور و مردم عزیزمان باید روی میدان مین برویم، باید همه فداکاری و تلاش کنیم که مردم را از گرفتاری ها عمده ای که ایجاد شده رها کنیم.



زنگنه تصریح کرد: مشکلات تولید تولید، صادرات و خرید و جابه جایی کالا در صنعت نفت هیچگاه مانند امروز نبوده است؛ اما ما تجربه روزهای سخت دفاع مقدس را داریم و باید خیلی زود وضعیت کنونی را بهبود دهیم.



این عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد: آرامش و امید به تغییری که در دل تک تک همکاران و هموطنانم وجود دارد مرا به شدت به آینده امیدوار می کند.



وزیر نفت تاکید کرد: ایران می تواند از قدرت نفت در تسهیل روابط خارجی و بهبود جایگاه خود در مذاکرات بین المللی استفاده کند از این رو هر چه در مذاکرات دستمان پر تر باشد کار آسان تری را در پیش داریم.

۱۳۹۲/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...