نسخه چاپی

كاهش قیمت گوشت از هفته آینده

عکس خبري -کاهش قيمت گوشت از هفته آينده

مدیر‌عامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینكه واسطه‌ها 40 درصد در گرانی گوشت سهم دارند، گفت: با توزیع خوراك دام بین دامداران قیمت گوشت از هفته آینده كاهش می‌یابد.


به گزارش نما، سعید سلطانی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه دامداران به سود 7 و نهایتا 10 درصدی قانع هستند،گفت: واسطه‌ها بیشتر به گرانی گوشت در بازار دامن می‌زنند.

مدیر‌عامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: هر کیلوگرم گوسفند زنده 6هزار و 700 تا 8 هزار تومان به فروش می‌رود که با احتساب 50 درصد لاشه نباید قیمت در بازار کیلویی بیش از 16 هزار تومان باشد،اما در برخی موارد در شمال شهر شاهد قیمت‌ 25 هزار تومانی هستیم که در این میان 40 درصد واسطه‌ها سود می‌برند.

وی ادامه داد: ‌از آنجایی که شکاف زیادی بین تولید و مصرف در مورد محصولات کشاورزی وجود دارد، جولان دلالان در این بخش زیاد است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله نیز در بازار تهران با رسیدن به قیمت 20 هزار تومان به حداقل تفاوت قیمت با گوشت گوسفندی رسید.

*کاهش قیمت گوشت از هفته آینده

به گفته سلطانی با توزیع 10 هزار تن کنجاله سویا طی هفته آینده قیمت گوشت تا حدودی پایین می‌آید.

مدیر‌عامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از دلیل افزایش قیمت گوشت طی ماه‌های اخیر مربوط به کمبود خوراک دام و طیور و افزایش قیمت بی‌حساب و کتاب آن در بازار مربوط می‌شود، بنابراین برای کاهش قیمت دولت باید به دنبال تامین نهاده‌های دامی به قیمت مناسب برای دامدارن باشد.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...