نسخه چاپی

افزایش بهای مسكن این بار در لندن

طبق گزارش پایگاه اینترنتی رایت موو كه روز دوشنبه بیست و یكم ماه اكتبر منتشر شد بهای مسكن در پایتخت انگلیس از هجدهم سپتامبر تا دوازدهم اكتبر ده درصد افزایش یافت.

به گزارش نما، به نوشته روزنامه لوموند چاپ پاریس، بهای مسکن در لندن افزایش یافت.

به این ترتیب بهای مسکن در پایتخت انگلیس از این پس حدود دو برابر سایر مناطق این کشور خواهد بود.
در صورتی که قیمت ها با همین سرعت افزایش یافت انتظار می رود تا پایان سال دوهزار و سیزده بهای مسکن بیست درصد افزایش یابد. به گفته پایگاه اینترنتی رایت موو، این افزایش قیمت از سال دوهزار و هفت در آستانه وقوع بحران اقتصادی بی سابقه است.
این تحقیق بررسی های اداره ملی آمار انگلیس را که پانزدهم ماه اکتبر منتشر شد تایید می کند. طبق گزارش اداره ملی آمار انگلیس بهای مسکن در لندن بین ماه ژوئیه سال دوهزار و دوازده تا ژوئیه دوهزار و سیزده نه و هفت دهم درصد افزایش یافت.
یک کارشناس بازار مسکن کاهش عرضه در برابر افزایش تقاضا را عامل این افزایش قیمت می داند. افزایش شدید قیمت ها همچنین به اوضاع اقتصادی جهانی مرتبط است.
از دیدگاه یک کارشناس بازار مسکن هیچ چیز نمی تواند این مسیر رو به بالا را متوقف کند. دولت انگلیس با به کارگرفتن برنامه «کمک به خرید مسکن» به این تورم دامن زده است. براساس این طرح دولت پانزده درصد از قیمت خرید تا سقف ششصد هزار پوند را ضمانت می کند تا بانک ها را به پرداخت وام مسکن تشویق کند.
به علاوه از ماه مارس سال دوهزار و نه نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در سطح پنج هم درصد حفظ شده که موجب رونق کسب و کار و مصرف شده است. در کشوری که دیونی با نرخ بهره های متفاوت دارد، حفظ نرخ بهره در یک سطح به افزایش بهای مسکن کمک می کند.

۱۳۹۲/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...