نسخه چاپی

آدرس موتلفه از «خزانه پر از طلا و دلار» در اختیار دولت

حزب موتلفه

نقد مشفقانه دبیر كل حزب موتلفه اسلامی در خصوص خالی نبودن خزانه كشور لازم بود توسط سخنگوی دولت یا شخص رئیس جمهور یا مدیر كل خزانه پاسخ داده شود. سكوت این سه منبع كه مخاطب اصلی آقای حبیبی هستند دلیل بر صحت ادعای ماست.

به گزارش نما ، حزب موتلفه اسلامی در پی گزارش رسانه های حامی و نزدیک هاشمی و دولت در خصوص ادعای خالی بودن خزانه ی دولت و حمله این رسانه ها به منتقدین این ادعا، پاسخ داد:
باسمه تعالی
مدير مسئول محترم سايت انتخاب
جناب آقاي فقيهي
سلام عليكم
احتراماً وفق ماده 24 قانون مطبوعات مطلب زير را در پاسخ به نقد مواضع دبير كل حزب موتلفه اسلامي در خصوص «خزانه كشور» كه در تاريخ 28 مهر 92 ساعت 54/16 دقيقه در خروجي سايت ملاحظه شد، درج نماييد.
1- نقد مشفقانه دبير كل حزب موتلفه اسلامي در خصوص خالي نبودن خزانه كشور لازم بود توسط سخنگوي دولت يا شخص رئيس جمهور يا مدير كل خزانه پاسخ داده شود. سكوت اين سه منبع كه مخاطب اصلي آقاي حبيبي هستند دليل بر صحت ادعاي ماست.
2- خزانه كشور محل دريافت‌هاي دولت است. درآمد عمومي يكي از دريافتهاي دولت مي‌باشد كه بخشي از پرداخت‌هاي دولت از همين منبع صورت مي‌گيرد. پرداختهاي به موقع دولت در 6 ماهه اخير چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی نشان مي‌دهد كه خزانه هيچگاه خالي نبوده است.
3- بخشي از درآمد عمومي كشور ناشي از فروش انحصارات به صورت ارز و سپس طلا وصول مي‌شود و در حسابهاي خاص خزانه نگه‌داري مي‌شود. وجود انبوهي از طلا و ارز در خزانه كشور شاهد اين ادعاست كه بارها توسط مسئولين بانك مركزي يا مقامات وزارت دارايي اعلام شده است. اين قسمت قضيه جزو «اسرار مگو» نيست.
4- گزارشات دريافت‌ها و پرداخت‌هاي خزانه هر سه ماه يك بار و يا 6 ماه يك بار به مسئولين داده مي‌شود و اين گزارشات محرمانه بوده است، لكن هر كس از طريق پرداخت‌هاي به هنگام دولت مي‌تواند بفهمد خزانه خالي يا پر است.
5- موجودي حساب صندوق توسعه ملي از درآمد عمومي كشور كه مربوط به درآمد نفت است، حاصل مي‌شود. پس صندوق بخشي از خزانه كشور است كه به موجب قانون بخشي از درآمد كشور براي هزينه‌هاي خاص نگه‌داري مي‌شود كه موجودي آن هم مثبت است و خالي نيست.
ضمناً وقتی کلمه خالی را بکار می گیریم یعنی یک ریال هم پول نیست. آیا خزانه واقعاً یک چنین وضعیتی دارد؟
پاسخ منفی به این سوال به قدری بدیهی است که احتیاج به توضیح ندارد.
6- حمايت حكيمانه، نقدمشفقانه و رصد هوشمندانه راهبرد ما در برخورد با همه دولتهاست. همين رويكرد را با دولت جديد دنبال مي‌كنيم. دولت علاوه بر پيش‌بيني هاي بودجه، درآمدهايي دارد كه بايد آن را احياء كند. بند «ب» ماده 26 قانون پولي و بانكي به دولت اجازه مي‌دهد ما به‌التفاوت ناشي از تسعير و تغيير برابريهاي قانوني اگر مثبت بود، صرف بدهي‌هاي دولت به بانك مركزي شود و مازاد آن به درآمد عمومي واريز گردد. اگر هم منفي بود با انتشار اوراق مشاركت زيان را جبران كند. دولت با اعمال قانون پولي و بانكي مي‌تواند بخشي از بدهي‌هاي خود را بپردازد. اگر چنين اراده‌اي ندارد، نمي‌تواند خزانه كشور را متهم به «خالي» بودن كند. آن هم روزي كه هيئت نمايندگي ايران عازم ژنو براي مذاكرات هسته‌اي است. يك ديپلمات مي‌فهمد اعلام خبر نادرست خالي بودن خزانه در مذاكرات به نفع كدام طرف گفتگو است.
7- آنها كه با مواضع حزب موتلفه اسلامي آشنايي دارند مي‌دانند كه جدي‌ترين انتقادها را حزب به كاركردهاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي دولت قبل داشت و همين رويكرد را هم به دولت جديد دارد. نقد مشفقانه ما را نبايد برخورد قبيلگي و سليقگي ترجمه كنيد.
8- توصيه مي‌كنيم از اين پس براي پاسخ به نقدهاي اقتصادي حزب از عباراتي كه متضمن اهانت و نشر اكاذيب است، پرهيز كنيد تا با تكيه بر آن بتوان يك تعامل مثبت را دنبال كنيم، همچنين قبل از هر پاسخي با مسئولين مربوط كه مخاطب نقد هستند مشورت نماييد، تا پاسخ مشكل دولت را دوچندان نكند. فراموش نكنيد نقد، پرسش يك حق است و پاسخگويي مؤدبانه و اقناع كننده يك وظيفه!
باتشكرروابط عمومي حزب موتلفه اسلامي

لازم به ذکر است که رسانه های مذکور از حزب موتلفه اسلامی درخواست کرده بودند آدرس خزانه های پز از طلا و دلار را به دولت بدهد!

۱۳۹۲/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...