نسخه چاپی

واكنش آلن ایر به سخنان ضد ایرانی شرمن

سخنگوی وزارت امور خارجه امریكا در واكنش به اظهارات توهین آمیز معاون وزیر خارجه این كشور اظهار داشت: هیات ایرانی و هیات آمریكایی به سرپرستی معاون وزیر شرمن در تازه ترین دور از گفتگوهای گروه 1+5 روشهای جدیدی برای درك یك دیگر یافته اند.

به گزارش نما به نقل از مهر:خبرنگار ما در تماسی با آلن ایر سخنگوی وزارت خارجه امریکا از وی سئوال کرد اخیرا نقل قولی از خانم شرمن منتشر شده که گفته است دروغ و فریب بخشی از DNA ایرانیان است و امریکا قصد برداشتن تحریم ها علیه ایران را ندارد بلکه تنها می خواهد به ایران برای رفع نگرانی های غرب استراحت بدهد آیا این نقل قول درست است؟اگر درست است نظر وزارت خارجه امریکا درباره این توهین به مردم ایران چیست؟ که وی در پاسخ گفت: بدون شک، هر دو طرف طی این ٣٠ سال گذشته حرف هایی زدند که باعث رنجش طرف دیگر شده اند،‌ و هر دو طرف هم به کرات در مورد بی اعتمادیشان به طرف دیگر صحبت کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: اما سیاه نمایی و تمرکز بر اختلافات به جای اشتراکات، ما را به جایی نمی رساند. همانطور که پرزیدنت اوباما در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران و ایالات متحده از زمان انقلاب اسلامی سال ١٩٧٩ از یکدیگر دور بوده اند. این بی اعتمادی ریشه های عمیقی دارد. من عقیده ندارم که یک شبه می توان سابقه دشواریمان را پشت سر گذاشت . اما اگر بتوانیم مساله برنامه هسته ای ایران را حل کنیم، این کار می تواند بعنوان یک گام عمده ای در یک راه طولانی به سوی روابطی متفاوت و بر پایه منافع و احترام متقابل، عمل کند.

خبرنگار همچنین از ایر درباره این که تیم مذاکره کننده امریکا محتوای مذاکرات ژنو را در اختیار اسرائیل قرار داده است سئوال کرد و پرسید در صورت صحت آیا مغایر با توافقات طرفین برای محرمانه ماندن مذاکرات نیست؟ که سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پاسخ گفت:من فکر می کنم که هیات ایرانی و هیات آمریکایی به سرپرستی معاون وزیر شرمن در تازه ترین دور از گفتگوهای گروه 1+5 روشهای جدیدی برای درک یک دیگر یافته اند. علاوه بر آن، گفتگوهای دوجانبه، که انشاالله تداوم پیدا کند، کمک می کند تا بتوانیم بر این سالهای طولانی بی اعتمادی فائق آییم.

خاطر نشان می شود اخیرا نقل قولی از وندی شرمن مذاکره کننده ارشد امریکا در گروه 1+5 منتشر شده که در کنگره این کشور در پاسخ به سئوالی درباره مذاکرات با ایران گفته است: ما میدانیم فریب کاری بخشی از DNA است!

۱۳۹۲/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...