نسخه چاپی

صالحی:سپر دفاع‌موشكی در مرحله تخیل است

عکس خبري -صالحي:سپر دفاع‌موشکي در مرحله تخيل است

فرمانده كل ارتش با اشاره به بحث استقرار سپر دفاع موشكی در خلیج فارس گفت: سپر دفاع موشكی از قول‌های تبلیغاتی آنها است و فعلا در مرحله تخیل است.

به گزارش نما به نقل از فارس، امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم رژه 29 فروردین ماه که در جوار حرم مطهر امام (ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس 1+5 گفت: اخیرا شاهد اقتدار دیپلماسی در عرصه هسته‌ای بودیم که این اقتدار پشوانه‌ای می‌خواهد و بایستی بدانند در برابر نیروهای فرا منطقه‌ای که به چشم تهدید به ایران می‌نگرند بازوی مسلح و همیشه آماده دارند.

وی ادامه داد: ارتش ایران با قدرت و قوت پشتیبان آنها است و آنها که به مذاکره دیپلماسی می‌روند باید با پشتیبانی نیروهای مسلح با قدرت به پیش بروند.

فرمانده کل ارتش در ادامه تصریح کرد: رزمایش‌های مشترکی را با برخی از کشورهای جنوب خیلج فارس در طول سال برگزار می‌کنیم.

صالحی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه با همکاری کشورهای منطقه برقرار خواهیم کرد اظهار داشت: در سال 90 بیش از 50 کشتی ایرانی و خارجی را از پدیده دزدی دریایی نجات داریم و در سال جاری نیز این اقدامات ادامه داشت و در این راستا به اقیانوس اطلس هم می‌رویم.

فرمانده کل ارتش در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد به هیچ کشوری تجاوز کند و در عرصه‌های سیاسی و نظامی در حال شکست خوردن است.

وی همچنین به وحدت میان ارتش و سپاه اشاره و تصریح کرد: ساختارها روز به روز شکل بهینه‌ای به خود می‌گیرد و وحدت میان ارتش و سپاه هر روز بیشتر می‌شود.

فرمانده کل ارتش در پاسخ مبنی بر شیوه پشتیبانی ایران از سوریه مبنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی از کشورهای مخالف رژیم صهیونیستی گفت: پشتیبانی ما پشتیبانی مردمی است و همانقدر که سیاست‌ها و آرمان‌های ما در حمایت از آنها در مجامع بین المللی مطرح می‌شود نقشه دشمن خنثی می‌گیرد.

صالحی همچنین در خصوص امکان حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: آمریکا و همپیمانانش حالی در خود برای حمله نظامی به سوریه ندارند. آنها درگیر اوضاع داخلی خود هستند و اینها ژست‌های که برای انتخابات آتی آمریکا گرفته می‌شود.

فرمانده کل ارتش در پایان با اشاره به بحث استقرار سپر دفاع موشکی خلیج فارس از سوی آمریکا اظهار داشت: سپر موشکی از قول‌های تبلغاتی که آنها داده‌اند و می‌خواهند جیب کارخانجات تسلیحاتی خود را پر کنند. با عنوان مثال اگر گنبد آهنین می‌توانست اسرائیل را حفظ کند پس چرا این همه موشک به آن اصابت کرد و این سپر موشکی فعلا در مرحله تخیل است.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...