نسخه چاپی

شكایت 18 نماینده از احمدی نژاد

عکس خبري -شکايت 18 نماينده از احمدي نژاد

سوال از رئیس جمهور و پاسخ های طنز وی هنوز خبر ساز می شود.


به گزارش نما به نقل از شفاف، در حالیکه بسیاری از نمایندگان مجلس از نحوه پاسخگویی محمود احمدی نژاد رضایت نداشتند و آن را توهین به شان مجلس دانسته اند، هیچ اقدام عملی برای اعتراض به این نوع پاسخ گویی صورت نگرفته بود.


تنها علی مطهری بود که با یک طرح دوفوریتی به سراغ اصلاح قوانین سوال از رئیس جمهور رفت تا حداقل از وقوع این گونه اتفاق ها در صحن علنی مجلس های آینده جلوگیری کند.


حالا اما با گذشت زمان زیادی از ماجرای سوال و جواب رئیس دولت دهم، در تازه‌ترين اقدام 18 نفر از نمايندگان شكايت‌نامه جديدي عليه رييس‌جمهوري تنظيم كرده‌اند.


شكايتي كه گفته شده است امروز تقديم هيات رييسه مجلس خواهد شد.


تنظيم و تقديم شكايت جديد از رييس‌جمهوري در حالي است كه احمدي‌نژاد در روز پاسخ به سوال پيش از ترك مجلس خطاب به نمايندگان اعلام كرد «انصاف» داشته باشند و اگر كمتر از 20 به پاسخش نمره بدهند «بي معرفتي و نامردي» كرده‌اند. او معتقد بود همه سوالات را به‌طور كامل پاسخ داده و حتي مطالب اضافه هم نوشته است.


حالا نمره 20 در کار نیست بلکه کار به امتحان تجدیدی هم رسیده است و نمایندگان تقاضای برگزاری امتحان تجدیدی را دارند.


در هر حال به نظر می رسد این شکایت جدید به دلیل توهین رئیس جمهور به برخی نمایندگان درباره مدک تحصیلی آنهاست چرا که اعلام شده، شكايت از پاسخ‌هاي احمدي‌نژاد به سوال نمايندگان در چهار محور تدوين شده است .در بخش اول از آنچه «توهين» به نمايندگان خوانده شده شكايت شده است. سبب اين توهين هم ماجراي «شاسي» و «شست»و «مدرك تحصيلي» برخي از نمايندگان است.


نمايندگان در بخش دوم ازپاسخ رييس‌جمهوري به دليل«بيان مطالب خلاف واقع» شكايت كرده‌اند و از اظهار بي‌اطلاعي احمدي‌نژاد از سفر «منوچهر متكي» به عنوان وزير امور خارجه به سنگال گرفته تا «صفر» اعلام كردن موجودي حساب ذخيره ارزي، تعجب نمایندگان را برانگیخته و کار را به شکایت کشانده است.


مورد سوم شکایت 4 بندی نیز به داستان در «راس امور ندانستن» مجلس باز مي‌گردد؛ موضوعي كه احمدي‌نژاد در حضور نمايندگان به صراحت اعلام كرد به آن اعتقاد دارد و مجلس را در راس امور نمي‌داند و همین مساله موجبات ناراحتی و خشم نمایندگان را فراهم کرد.


در بخش پاياني هم از «استنكاف از اجراي قوانين مطرح شده در سوال» و «قانون ندانستن بعضي از قوانين» شكايت شده است تا شکایت تکمیل شود.


حالا اما باید منتظر پایان ماجرا بود و به نظر می رسد پرونده سوال از رئیس جمهور تا پایان حیات مجلس هشتم قصد بسته شدن ندارد.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...