نسخه چاپی

بازداشت چهار فعال ضد سرمایه داری در نیویورك

پلیس امریكا در تلاش برای سركوب فعالان مخالف نظام سرمایه داری در این كشور،چندین معترض را در مقابل بازار بورس نیویورك بازداشت كرده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تي وي- اين افراد روز دوشنبه (۱۶ آوريل) پس از آن بازداشت شدند که معترضان تصرف وال استريت که شب را در پياده روهاي نزديک بازار بورس سپري کرده بودند، از دستور پليس براي ترک اين محل خودداري کردند.

پلس سه معترض را در خيابان ناسا و يک معترض ديگر را در وال استريت بازداشت کرد.

نورمن سيگل،از وکلاي حقوق بشر که با معترضان هم‌کاري مي‌کند گفت،حذف ۹۹ درصدي‌ها، با مواد مندرج درقانون اساسي و متمم اول قانون اساسي مغايرت دارد.

سازمان‌دهندگان اعتراضات وعده داده‌اند تا براي جلب توجهات به خواسته‌هاي‌اشان اقدامات بيش‌تري اتخاذ کنند.

خوابيدن معترضان در پياده روهاي نزديک وال استريت که از دوشنبه گذشته آغاز شد،اقدام جديد معترضان جنبش تصرف وال استريت براي نشان دادن خشم و نارضايتي‌اشان به طمع ورزي شرکت‌ها و نابرابري اجتماعي است .

معترضان امريکايي با استفاده از شعار "ما ۹۹ درصد هستيم" قصد دارند خود را از يک درصد جمعيت امريکا که بخش عمده ثروت اين کشور را در اختيار دارند، متمايز کنند.

"جنبش ۹۹ درصدی‎ها" ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ زماني آغاز شد که گروهي از مردم در اعتراض به طمع ورزي شرکت‌ها، فساد در سطوح عالي و نابرابري‌هاي اجتماعي و اقتصادي در امريکا، با شعار "وال استريت را تصرف کنيد" در منطقه تجاري نيويورک تجمع کردند.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...