نسخه چاپی

تحلیل روحانی از واقعه غدیر خم

رییس‌جمهور غدیر را واقعه وحدت آفرین در میان امت اسلامی دانست كه مورد اتفاق نظر همه محققین و اندیشمندان اسلامی است و اظهار امیدواری كرد همه مسلمانان، پاسدار وحدت و همدلی باشند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت جلسه هیئت وزیران صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رییس‌جمهور ضمن تبریک عید سعید غدیر به مردم ایران، شیعیان جهان و عموم مسلمانان، این عید را عید ولایت و اتصال به نبوت و عید امامت دانست و گفت: از آموزه‌های بزرگ این واقعه مبارک، این نکته قرآنی است که با همه عظمتی که اسلام به عنوان دین هدایت و آزادی انسان‌ها و تعالی جامعه دارد، آثار و رسالت اجتماعی غدیر به اندازه ای اهمیت یافته که رسالت پیامبر بدون ابلاغ پیام غدیر مورد رضایت حق قرار نمی‌گیرد.

رئیس‌جمهور تاکیدکرد: این نکته حائز اهمیت است که گاهی یک عمل مهم اجتماعی در سرنوشت ملت آنچنان تاثیرگزار است که با کار جامعه در زمانی طولانی قابل مقایسه نیست و اینگونه اعمال سرنوشت‌ساز که مستلزم عمل شجاعانه و شهامت فوق‌العاده است، نیازمند درک عمیق‌تر و جامع‌تر از اقدامات تاثیرگذار در سرنوشت جامعه است.

رییس‌جمهور در ادامه غدیر را واقعه وحدت آفرین در میان امت اسلامی ذکر کرد که مورد اتفاق نظر همه محققین و اندیشمندان اسلامی است و اظهار امیدواری کرد همه مسلمانان، پاسدار وحدت و همدلی باشند.

همچنین در این جلسه رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشی از عملکرد سازمان بویژه ثبت الکترونیکی اسناد و ارتقای درجه شفافیت در معاملات مربوط به املاک، تخصیص شناسه ملی و یکتا به همه اشخاص حقوقی و رشد سهم خدمات الکترونیک از کل سهم خدمات ثبتی به هیت وزیران ارایه داد.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاهای اجرایی پس از بحث و برسی، از تصویب اعضای دولت گذشت.

بر اساس یکی از مصوبات دولت، به وزارت نیرو اجازه داده شد برای افزایش بازدهی نیروگاه ها، نسبت به انعقاد قرارداد بیع متقابل با متقاضیان سرمایه گذاری در طرح‌های یاد شده اقدام کند.

همچنین در جلسه امروز هیئت دولت، نحوه محاسبه جریمه واحدهای صنعتی در صورت عدم رعایت معیارها و استانداردهای مصرف انرژی تعیین شد.

۱۳۹۲/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...