نسخه چاپی

اخوانی‌ها امروز نیز تظاهرات می‌كنند

ائتلاف حمایت از مشروعیت به رهبری جماعت اخوان المسلمین طی فراخوانی خواستار برگزاری تظاهرات در تاریخ چهارم نوامبر(13 آبان) همزمان با آغاز محاكمه مرسی شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، ائتلاف حمایت از مشروعیت در بیانیه‌ خود از مردم مصر خواست تا همزمان با برگزاری دادگاه «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنارشده مصر در روز 4 نوامبر (13 آبان) تظاهرات برگزار کنند.

در این بیانیه آمده است که سازمان‌دهندگان کودتا می‌خواهند اراده انقلابی ملت را بشکنند و ما از همه آزادگان در مصر و خارج از آن می‌خواهیم که در کنار اراده انقلابی که با کودتای نظامی مقابله می‌کند، بایستند.

ائتلاف مذکور همچنین تاکید کرد که فعالیت‌ها همانند سابق و به صورت مسالمت‌آمیز ادامه یابد.

قرار است محاکمه مرسی و 14 تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین روز چهارم نوامبر در مقابل دادگاه جنایی قاهره به اتهام تحریک به قتل تظاهرات‌کنندگان در مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه در تاریخ دسامبر گذشته، برگزار شود.

از سوی دیگر ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا که طرفدار مرسی است از هواداران وی خواست تا امروز جمعه نیز در آغاز «هفته پایداری» تحت عنوان «پایداری سوئز راه ما به سوی قدس» تظاهرات کرده و کودتای نظامی را محکوم نمایند.

این فراخوان همزمان با جشن‌های عید ملی استان سوئز و عید پیروزی مقاومت مردمی در برابر نیروهای اسرائیلی که در جریان جنگ سال 1967 سعی داشتند وارد این شهر شوند، صادر شده است.

۱۳۹۲/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...