نسخه چاپی

غلبه بر اندوه،كلید طلایی پیشگیری از افسردگی

روانپزشكان آمریكایی معتقدند كه غلبه بر حزن و اندوه در حفظ سلامت روان افراد حائز اهمیت است چرا كه اندوهگین بودن در واقع به نوعی افسردگی محسوب می‌شود.

به گزارش نما به نقل از یونایتدپرس، «دیان توکر» از متخصصان دانشگاه آلاباما می‌گوید: معتقدم افسردگی شبیه به یک طیف است و نوع کامل آن زمانی اتفاق می‌افتد که فرد به مشکلاتی در اشتها، میزان و کیفیت خواب و تمرکز مبتلا می‌شود. همچنین احساساتی چون ناامیدی یا اندوه در این زنجیره قرار می‌گیرند که لازم است جدی گرفته شوند.

توکر تاکید دارد: زمانی که افراد احساس افسردگی دارند باید به موازنه زندگی، چگونگی گذراندن فرصت‌هایشان و کمک به تقویت خودارزشی توجه کنند. همچنین افراد در زمان‌های که دچار احساس افسردگی می‌شوند کمتر تمایل دارند کارهایی انجام دهند که به آنان احساس تمرکز و موثر بودن می‌دهد. همین امر می‌تواند بر تشدید احساس افسردگی در فرد بیانجامد.

توکر معتقد است یکی از اولین گام‌ها برای داشتن احساس بهتر و دوری از غم و اندوه پیوستن به شبکه‌ای از دوستان خوب و یا داشتن ارتباطات‌ اجتماعی است. همچنین از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به ورزش کردن، مصرف غذاهای سالم و انجام کارهایی اشاره کرد که همچون نقاشی، مطالعه و باغداری رضایت شخصی را به همراه دارند و از اندوهی که به افسردگی می‌انجامد به میزان چشمگیر می‌کاهند.
منبع: اکو نیوز

۱۳۹۲/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...