نسخه چاپی

بی سابقه ترین عملیات پلیسی با كنجكاوی یك مرد

رئیس‌ پلیس كرج در نخستین اطلاع رسانی رسمی گفت: شب 14 مهرماه مردی در تماس با 110 از مرموز بودن رفتارهای سرنشینان یك پیكان خبر داد. همین كافی بود تا ...

كنجكاوي يك مرد كه رفتار مرموز سرنشينان خودرويي را در محله‌شان ديده بود بي‌سابقه‌ترين عمليات پليس زنجيره‌اي را رقم زد.
پليس كرج با دستگيري مردان مرموز توانست پرده‌ از فعاليت مشترك 3 باند موازي با كلكسيوني از جرايم بردارد.
پنج زن افيوني و بي‌خانمان نيز از اعضاي اصلي باند بودند كه نه تنها در صحنه‌هاي سرقت ديده‌باني مي‌دادند بلكه سر راه رانندگان خودروهاي مدل بالا ايستاده و آنان را به كمينگاه مي‌كشاندند.
سرهنگ سيد حسين سيد حقيقي رئيس‌جديد پليس كرج در نخستين اطلاع‌رساني رسمي گفت: شب 14 مهرماه مردي در تماس با 110 از مرموز بودن رفتارهاي سرنشينان يك پيكان خبر داد.
همين كافي بود تا تيم گشت پليس به‌صورت غير محسوس به كمين در چند قدمي پيكان بنشيند.
مأموران ديدند كه دزدان قصد سرقت پژويي را در خيابان گلستان‌كوي كارمندان دارند كه با اقدامي غافلگيرانه آنان را دستگير كردند. مأموران پليس در همان صحنه دستگيري به بررسي شماره پلاك پيكان پرداختند و پي بردند اين خودرو نيز به سرقت رفته است.
4 مرد مرموز كه در خودروي سرقتي به دام افتاده بودند چاره‌اي جز اعتراف نداشتند و با ادعاهايشان پرده از جزئيات فعاليت دو باند خشن و موازي برداشتند كه با هم به تبهكاري‌هاي مشترك نيز دست زده بودند.



كارآگاهان خيلي زود دو زن جوان و هفت مرد را در اين شبكه حرفه‌اي شناسايي كردند و به بازجويي‌هاي تخصصي از آنان دست زدند. سمانه 27 ساله و فريبا 30 ساله بعد از دستگيري با ادعاي اين كه اعتيادشان آنان را تبهكار كرده‌است پذيرفتند با مردان خطرناك همكاري داشته‌اند.


سمانه گفت: اعتياد به مواد مخدر باعث شده تا دست به سرقت بزنيم، از سه ماه پيش وارد اين باند شديم، من و فريبا ديده‌بان دزدان بوديم و با زير نظر گرفتن صحنه‌هاي سرقت با روش‌هاي مختلف در سرقت مشاركت داشتيم.



ليست سياه

مأموران وقتي به تحقيق از اين دزدان تبهكار پرداختند، دريافتند آنان جزو ليست گسترده‌اي از گروهي از دزدان قديمي هستند كه برخي از آن‌ها با آزادي از زندان به‌تشكيل باند دست زده‌اند. همين كافي بود تا كارآگاهان خود را در برابر افشاي راز باندهاي موازي ببينند و يك خانه تيمي را در محمد‌شهر كرج به محاصره درآورند.



شرايط خانه به گونه‌اي بود كه مأموران پيش‌بيني كردند احتمال تردد تبهكاران به آنجا زياد باشد از اين رو مأموران بيش از 3 ساعت خانه را تحت نظر گرفتند و با اطمينان از اين كه گروهي از دزدان سرشناس دور هم جمع شده‌اند دست به كار شدند. در اين عمليات غافلگيرانه جليل 40 ساله، مجتبي 22 ساله، محمد 30 ساله، محسن 28 ساله، حسن 28 ساله، رضا 28 ساله و صادق 28 ساله در حالي كه فرصت كوچك‌ترين واكنشي را نداشتند دستگير شدند.



در بازرسي از خانه تيمي مجرمان حرفه‌اي يك شمشير، 3قمه، مقداري مواد مخدر، تعدادي گوشي‌هاي سرقتي، تعدادي اسكناس‌هاي جعلي 10 هزار توماني، اسپري اشك آور و دو پرايد سرقتي و تعدادي لوازم سرقتي داخل خودروهاي مختلف نيز به دست آمد.



عضوگيري باند از دختران افيوني

وقتي اعضاي اين خانه تيمي در كلانتري 31 كرج تحت تحقيق گرفته شدند مأموران پي بردند دختران افيوني چون خانه‌اي نداشته‌اند براي تأمين مواد مخدر با مجرمان سابقه‌دار زندگي مي‌كردند و آن‌ها مأموريت داشتند طعمه‌اي براي رانندگان خودرو‌هاي مدل بالا شو ند و با ايستادن در كنار خيابان‌ها سوار اين خودرو‌ها شده و با كشاندن رانندگان به نقاط خلوت شهر آنان را در كمينگاه اعضاي باند به همدستان خشن تحويل دهند و مردان تبهكار نيز به باجگيري و سرقت از خودروهاي اين مردان هوسران دست بزنند و مطمئن بودند كه اين مردان از ترس آبرو و ميزان سرقت هيچ شكايتي مطرح نخواهند كرد.



اقدامات مشترك 2 باند موازي

با انجام تحقيقات از مجرمان قديمي خيلي زود مشخص شد آنان با يك باند موازي ديگر همكاري داشته‌اند و همراه با آنان باند بزرگي تشكيل داده و اقدام به زورگيري‌هاي سازمان يافته، خريد و فروش مواد مخدر، شرارت و تهيه و توزيع اسكناس‌هاي جعلي 10 هزار توماني در نقاط مختلف كرج مي‌كنند.



سرهنگ سيد‌حقيقي در اين خصوص گفت: با توجه به بازجويي‌هاي تخصصي و ردزني اقدامات اين باند در نقاط مختلف كرج، پليس توانست پرده از سرقت‌هاي زنجيره‌اي و گسترده آنان برداشته و انبار پنهان دزدان دو باند را در حسين آباد مهرشهر شناسايي كند.



عمليات بامدادي

با توجه به اين‌كه تحقيقات از مجرمان نشان مي‌داد چند تن از اعضاي باند در اين انبار مخفي هستند، ساعت 5 صبح عمليات بامدادي كليد خورد و مأموران توانستند پنج تبهكار به نام‌هاي «حسن» 27 ساله، «نبي» 26 ساله، «مرتضي» 32 ساله، «فاطمه» 25 ساله و «حميده» 26 ساله را دستگير كنند.



رئيس پليس كرج افزود: دپوي اين حجم بزرگ از اموال دزدي براي مأموران يك معنا بيشتر نداشت و آن ارتباط گسترده اعضاي اين باند با مالخرهاي سابقه دار بود، به طوري كه با بررسي سر نخ‌هاي موجود و تحقيقات گسترده پليس اين بار يك مالخر حرفه‌اي به نام «يوسف» در منطقه كرج نو شناسايي و دستگير شد و از مخفيگاه وي نيز مقادير زيادي لوازم دزدي به دست آمد.



ردپاي يك دالتون

با بررسي ابعاد ديگر اين پرونده رد‌پاي يكي از برادران سابقه‌دار دالتون كه تحت تعقيب پليس بود نيز به دست آمد، «مجتبي» يكي از تبهكاران قديمي كه سه برادرش در زندان بودند و دو برادر ديگرش در كمپ ترك اعتياد بستري هستند به همراه مقادير قابل توجهي اسكناس جعلي 10 هزار توماني و لوازم سرقتي بازداشت شد. اين دستگيري در حالي رخ داد كه يك تيم عملياتي ديگر توانستند پنج عضو ديگر اين باند به نام‌هاي «ايرج» 26 ساله و «عطيه» 35 ساله، «كيوان»، «شهاب» و «محمدرضا» با مقادير قابل توجهي لوازم سرقتي خودرو و يك سلاح شكاري و يك پرشياي دزدي را دستگير كنند.



فرمانده انتظامي شهرستان كرج در تشريح جرايم ارتكابي اين باند گفت: اعضاي اين باند با توجه به اين كه همگي داراي سوابق كيفري زيادي هستند از ارتكاب هيچ جرمي هراس نداشتند و از هر شرايط و فرصت ارتكاب هر جرمي كه براي آن‌ها ايجاد مي‌شد استفاده مي‌كردند و بيشترين جرايم آنان در زورگيري خودروها، سرقت خودروها و لوازم داخل خودروها، زورگيري، تهيه و توزيع مواد مخدر، شرارت، خفتگيري رانندگان خودروها با استفاده از دختران معتاد اعضاي باند و تهيه و توزيع اسكناس‌هاي جعلي 10 هزار توماني بوده است.



اين عمليات يكي از كم‌سابقه‌ترين و موفق‌ترين عمليات‌هاي پليس بود چرا كه افراد اين باند همه از مجرمان سابقه دار بوده كه با رفتارهاي پليس آشنا بودند اما سرعت عمل مأموران در تيم‌هاي شناسايي و پيگيري سرنخ موجود با استفاده از تكنيك‌هاي پليسي سبب شد همه عمليات‌ها غافلگيرانه باشد به‌طوري كه اين دزدان فرصت بروز عكس‌العمل‌هاي مجرمانه را نداشتند.

۱۳۹۲/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...