نسخه چاپی

مجمع ناشران انقلاب اسلامی خواستار كاهش قیمت كاغذ شد

با نزدیك شدن به ایام بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران و در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پشتیبانی از تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی و با توجه به افزایش قیمت كاغذ مصرفی ناشران كشور ، مجمع ناشران انقلاب اسلامی طی نامه ای از وزیر صنعت،معدن وتجارت خواست تا نسبت به كاهش قیمت كاغذ اقدام عاجلی صورت پذیرد.


به گزارش رجانيوز به نقل از مجمع ناشران انقلاب اسلامی "منا نشر" ، با توجه به آنکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال" تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نامگذاری گردیده و با عنایت به افزایش چشمگیر قیمت کاغذ نسبت به گذشته و بروز مشکلات متعدد برای ناشران و اهالی حوزه نشر کشور، مجمع ناشران انقلاب اسلامی طی نامه ای خطاب به غضنفری وزیر صنعت،معدن و تجارت رسیدگی عاجل به این موضوع را از طریق تشکیل کارگروهی ویژه با حضور کارشناسان زبده و مسئولان ذیربط خواستار شد. همچنین احیاء و تقویت کارخانه های کاغذ در کشور و تولید وسیع کاغذ ایرانی با کیفیت مرغوب به عنوان پیشنهاد مجمع ناشران انقلاب به غضنفری مطرح گردیده است.

متن کامل نامه به شرح ذیل میباشد:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر مهدی غضنفری
وزیر محترم صنعت،معدن وتجارت
با سلام و احترام

همانطور که اطلاع دارید، در طی ماه های اخیر قیمت کاغذ در بازار نسبت به گذشته افزایش معتنا بهی یافته است و این امر موجب گردیده تا چاپ کتاب های مفید که هر ساله به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سیر صعودی پیدا می کرد، با افت جدی تیراژ روبرو شود و یا قیمت کتاب را با افزایش قابل توجه- و خارج از توان مصرف کننده – روبرو سازد.

این موضوع موجب نگرانی جدی ناشران و تشکل های نشر کشور و بسیاری از علاقمندان و مردم عزیز گردیده است ، در این جهت موکداً درخواست می شود ، دستور فرمایید ضمن تشکیل کارگروهی ویژه با حضور کارشناسان زبده و مسئولان ذیربط ، نسبت به مدیریت قیمت کاغذ و دیگر نهاده های مورد نیاز نشر کشور و جلوگیری از سوء استفاده دلالان در توزیع کاغذ، اقدام عاجل بعمل آید. ضمناً پیشنهاد داریم در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، موضوع احیاء و تقویت کارخانه های کاغذ در کشور و تولید وسیع کاغذ ایرانی با کیفیت مرغوب در دستورکار قرار گیرد.

با سپاس و احترام مجدد
میثم نیلی
مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...