نسخه چاپی

سریال های تلویزیونی در ماه محرمِ

سریال‌های تلویزیونی «خرده ستمگران» و «زمانی برای عاشقی» در ایام محرم از شبكه‌های سه و تهران پخش می‌شود. مسعود شاه‌محمدی و محمدحسین لطیفی كارگردانی این آثار را بر عهده دارند

به گزارش نما، سریال تلویزیونی خرده ستمگران به‌نویسندگی و کارگردانی مسعود شاه‌محمدی و تهیه‌کنندگی سعید شاهسواری در ده قسمت 60 دقیقه‌ای تولید شده است.

در این سریال زنده‌یاد احمد آقالو، احمد ساعتچیان، بهار کاتوزی، بهناز جعفری، الیکا عبدالرزاقی، رامین ناصرنصیر، مسعود سخایی، امیر آقایی، حمیدرضا آذرنگ، مجتبی رستگار و فلامک جنیدی بازی می‌کنند.

این مجموعه اپیزودیک محصول سال 1387 است و در هر قسمت داستان مجزایی اتفاق می‌افتد. شاه‌محمدی درباره این سریال گفت: در سریال خرده ستمگران تلاش شده به موضوعاتی به ظاهر بی‌اهمیت پرداخته شود که مردم معمولا به آنها توجه نمی‌کنند. مضمون قصه درباره خرده‌ستم‌هایی است که انسان‌های در روابط اجتماعی درحق یکدیگر مرتکب می‌شوند. شاه‌محمدی افزود: هفت سال از ساخت سریال خرده ستمگران می‌گذرد و حالا بعد از هفت سال قرار است این سریال پخش شود.

وی ادامه داد: یک ماه بعد از پایان پخش سریال «خداوند عشق را آفرید» شروع به نوشتن سریال خرده ستمگران کردم. سال 1385 بود و من نمی‌دانستم قرار است هفت سال انتظار بکشم تا این کار پخش شود. طی چند ماه حدود ده قسمت از سریال را نوشتم. خودم فکر می‌کردم فیلمنامه‌ خوبی نوشته‌ام، اما نظر دیگران این نبود و کار متوقف شد.

این کارگردان اشاره کرد: تا این‌که سه سال گذشت و طی این سه سال من هیچ کاری نکردم جز اصرار برای ساختن خرده ستمگران. بعد از سه سال موافقت شد و در سال 88 خرده ستمگران جلوی دوربین رفت. ده قسمت ساخته و قرار شد که پخش شود. آنونس رفتند. تبلیغ کردند اما در آخرین لحظات تصمیم بر این شد که پخش نشود. حالا سال 92 است و طی این سال‌ها چند بار قرار بوده که این کار پخش شود. اما پخش نشد. حالا بعد از هفت سال که می‌خواهد سریال پخش شود، نمی‌دانم باید خوشحال باشم یا... . بیشتر بغض دارم. خرده ستمگران قصه مبارزه آدم‌ها با ستمگران کوچک است؛ ستمگرانی که در نقش همسایه، دوست، صاحب کار و صاحب خانه به اطرافیانشان ستم می‌کنند.

برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از تصویربردار: جواد صفا، صدابرداران: صالح حبیبی و سعید احمدی، طراح گریم: محمد قومی، مدیران تولید: احمد کشوری و شهنام شهباززاده، طراحان صحنه: کامیاب امین عشایری، مریم عنایتی و لیلا امیری، دستیاران اول کارگردان: امیر سلیمانی و مهدی میرزاییان.

زمانی برای عاشقی به نیمه رسید

سریال «زمانی برای عاشقی» به نویسندگی علی‌اکبر محلوجیان، کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی معصومه فردشاهین، داستان حاج مرتضی (فرهاد قائمیان) بازاری خوشنام و اهل خداست که یک اتفاق ناخواسته زندگی او را از این رو به آن رو می‌کند. او تصمیم می‌گیرد به حال و هوایی که سال‌ها از آن غفلت کرده، بازگردد.

نقش اصلی این سریال را فرهاد قائمیان بازی می‌کند. در این سریال در کنار قائمیان، علیرضا اوسیوند (دوست صمیمی حاج مرتضی)، زهرا سعیدی (خواهر حاج مرتضی)، لیلابلوکات (نرگس، عروس حاج مرتضی)، نفیسه روشن (زهرا دختر حاج مرتضی)، نصرت میرعظیمی، کاظم هژیرآزاد، احمد علامه دهر، امین ایمانی، ابوالفضل همراه، امیر کاظمی و سعیده عرب نقش‌آفرینی می‌کنند.

محمودی، مدیر گروه سریال شبکه تهران درباره روند تولید این سریال به جام‌جم گفت: اکنون بیش از نیمی از سریال «زمانی برای عاشقی» تصویربرداری شده است. گروه در لوکیشنی در میدان سپاه مستقر است. در این لوکیشن صحنه خانه حاج مرتضی تصویربرداری می‌شود. امیر شیبان خاقانی همزمان با تصویربرداری مشغول تدوین و صداگذاری است. هنوز آهنگساز مشخص نشده است.

نصرت میرعظیمی در این سریال نقش خلیل شاگرد خانه‌زاد حاج مرتضی را بازی می‌کند. او بازی در این سریال را متفاوت از نقش هوشنگ سریال تلویزیونی دودکش دانست و در این باره به جام‌جم گفت: خلیل، شخصیت خاصی دارد. الگوی او در زندگی حاج مرتضی است.

میرعظیمی در ادامه می‌گوید: وقتی بازی در سریال تلویزیونی زمانی برای عاشقی به من پیشنهاد شد، احساس کردم نقش خلیل جای کار دارد و از سوی دیگر من در سریال‌های ساخت ایران و دودکش با محمدحسین لطیفی همکاری کرده بودم. بنابراین با اعتماد به او بازی در این سریال را پذیرفتم و با علاقه هم در این سریال بازی می‌کنم. وی ادامه داد: معیار من برای بازی در این سریال حضور لطیفی در مقام کارگردانی، فیلمنامه خوب و شخصیت‌پردازی شخصیت خلیل بود. امیدوارم این سریال تلویزیونی در ماه محرم مورد توجه و رضایت مردم قرار بگیرد.

لطیفی کارگردانی سریال‌های دودکش، همسایه‌ها، سفر سبز، کت جادویی، فرار بزرگ، وفا، نردبام آسمان و صاحبدلان را در کارنامه دارد.

برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از مجری طرح: حسن لبافی، مدیر تولید: حسن مصطفوی، مدیر تصویربرداری: ابراهیم غفوری، تصویربرداران: مهدی امیری و رضا شیبانی، مدیربرنامه‌ریزی: امیرعباس لطیفی، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، صدابردار: امیرحاتمی و اصغرزاده، عکاس: حسن ناحی، تدوین: امیرشیبان خاقانی.

بازپخش زمانی برای عاشقی از تماشا

معاون تلویزیون سازمان صدا و سیما در بازدید از پشت صحنه سریال «زمانی برای عاشقی» که قرار است ماه محرم از شبکه تهران پخش شود، ‌اعلام کرد: این سریال از شبکه تماشا نیز بازپخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه تهران، علی دارابی در بازدید از پشت صحنه سریال «زمانی برای عاشقی» که با حضور جمعی از مدیران تلویزیون و شبکه تهران انجام شد، گفت: سریال «زمانی برای عاشقی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی معصومه فرد شاهین در ده قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش در دهه اول ماه محرم امسال درنظر گرفته شده است.

دارابی در ادامه با ذکر این نکته که رسانه ملی برای ایام محرم و صفر برنامه‌های زیادی تدارک دیده است، گفت: قرار است سریال گندم های خیس در ایام محرم از شبکه دو پخش شود. در این مراسم، سعید مقیسه مدیر شبکه تهران نیز گفت: در سریال زمانی برای عاشقی اهداف و پیام‌های خاصی نهفته شده است که سعی دارد با زبانی ساده آن را برای مخاطبان بیان کند.

مقیسه با اشاره به دیگر برنامه‌های شبکه تهران یادآور شد: این شبکه برنامه معارفی و اجتماعی ویژه‌ای را برای ایام محرم در نظر گرفته است که معرفی هیات‌های تهران، حال و هوای استان تهران در ماه محرم و... از جمله آن است.

۱۳۹۲/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...