نسخه چاپی

وزیر نفت: غربی ها از تحریم زیان دیدند

عکس خبري -وزير نفت: غربي ها از تحريم زيان ديدند

عربستان در واكنش به سیاست تحریم نفت ایران از سوی غرب بارها تاكید كرده است حاضر است كمبود عرضه نفت در جهان را جبران كند اگرچه برخی تحلیلگران در مورد توان این كشور برای انجام چنین كاری ابراز تردید می كنند. به رغم این وعده تولید نفت عربستان همچنان كمتر از 10 میلیون بشكه در روز است كه افزایش قابل توجهی نسبت به قبل از مطرح شدن بحث تحریم ها علیه ایران نداشته است.

وزیر نفت با اشاره به کیفیت بالای نفت ایران گفت به رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب صادرات نفت ایران هیچ کاهشی نداشته و این اقتصاد غرب بوده که از تحریم ها زیان دیده است.

به گزارش فارس وزیر نفت ایران تاکید کرد عربستان نمی‌تواند برای درازمدت جای خالی نفت ایران در بازارهای جهانی را پر کند.

رستم قاسمی که در مصاحبه با شبکه خبری پرس تی وی سخن می گفت افزود اگرچه مقامات سعودی در نشست اخیر اوپک تصریح کردند به دنبال تصاحب سهم ایران در بازار نفت نیستند اما سیاست اخیر ریاض برعکس این گفته بوده است.

عربستان در واکنش به سیاست تحریم نفت ایران از سوی غرب بارها تاکید کرده است حاضر است کمبود عرضه نفت در جهان را جبران کند اگرچه برخی تحلیلگران در مورد توان این کشور برای انجام چنین کاری ابراز تردید می کنند. به رغم این وعده تولید نفت عربستان همچنان کمتر از 10 میلیون بشکه در روز است که افزایش قابل توجهی نسبت به قبل از مطرح شدن بحث تحریم ها علیه ایران نداشته است.

قاسمی با اشاره به محدودیت های عربستان در افزایش تولید نفت خود گفت: افزایش تولید نفت عربستان می تواند موقتی باشد و به طور نامحدود نمی تواند ادامه پیدا کند. این کار عملی نیست و زودگذر است و مسلما در آینده اثراتی منفی خواهد داشت.

وی تاکید کرد عربستان در حال حاضر با حداکثر ظرفیت خود نفت تولید می کند و هرگونه افزایش تولید این کشور برای درازمدت به طول نمی انجامد.

وی همچنین اعلام کرد که به رغم تحریم های یک جانبه اروپا و آمریکا علیه ایران این کشور تولید و صادرات خود را کاهش نداده است.

قاسمی افزود: «هیچ کاهشی در صادرات نفت ایران پدید نیامده است. کیفیت نفت تولیدی ایران بسیار بالاست و ما مشتریان خود را داریم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد».

وی با اشاره به توقف صادرات نفت ایران به برخی کشورها گفت اگر این کشورها سیاست های خصمانه خود را کنار بگذارند ایران حاضر است صادرات خود به آن ها را از سر بگیرد.

وی تاکید کرد: تصمیم ایران برای توقف صادرات نفت به برخی کشورهای اروپایی اثری منفی بر اقتصادهای آن ها داشته است. امروز، تحریم های نفتی بر بازار اروپا تاثیر گذاشته است چه از ناحیه افزایش قیمت ها و چه از نظر بروز تنش دربازار.

وزیر نفت ایران در مورد کاهش قیمت نفت به دنبال نتایج مثبت مذاکرات ایران و 5+1 گفت: کاهش قیمت نفت دلایل متعددی دارد که فرا رسیدن فصل تابستان از این جمله است.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...