نسخه چاپی

12 هزار خودروی لوكس مشمول مصوبه دولت شدند

شرایط جدید ترخیص كالاهای اولویت گروه ۱۰ ( كالاهای لوكس) و خودروهای وارداتی بالای ۲۵۰۰ سی سی از گمرك اعلام شد.

به گزارش نما، محمدرضا نادری در گفتگو با مهر درباره ترخیص ۱۲ هزار خودروی وارداتی بالای ۲۵۰۰ سی سی که در انتظار ترخیص از گمرکات کشور هستند، گفت: براساس مصوبه ۲۱/ ۶ / ۹۲ هیات وزیران، کلیه کالاهای اولویت گروه ۱۰ که خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز در آن طبقه بندی شده است، به شرطی که تاریخ صدور قبض انبار آنها تا تاریخ ۲۱ / ۶ / ۹۲ باشد، می توانند به سازمان توسعه تجارت و یا استان‌های مجاز به ثبت سفارش کالای در گروه کالایی ۱۰ مراجعه کرده و نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

معاون فنی و گمرکی گمرک ایران افزود: متعاقب متقاضیان می توانند به گمرک مراجعه کرده و کالاهای خود را به ۲ برابر سود بازرگانی و رعایت سایر مقررات ترخیص کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه و دستورالعمل تنها مخصوص خودروهای وارداتی بالای ۲۵۰۰ سی سی نیست بلکه گروه کالایی اولویت ۱۰ که تا تاریخ ۲۱/ ۶ / ۹۲ از مناطق گمرکی، مناطق ویژه و آزاد نیز وارد شده باشند و دارای قبض انبار تا تاریخ مذکور باشند را نیز در بر می گیرد.

به گزارش مهر، واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی حدود یکسال پیش بر اساس مصوبه دولت متوقف شده بود که اخیرا این مصوبه ابطال شده است.

در حال حاضر ۱۲ هزار خودروی با این مشخصات در گمرکات کشور در انتظار ترخیص هستند که با مصوبه آزادسازی واردات به زودی ترخیص خواهند شد.

۱۳۹۲/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...