نسخه چاپی

توصیه روزنامه ایران در باره حاشیه های ماجرای دختران موسوی

به گزارش نما، روزنامه ایران در یادداشتی نوشت:
در دو سه روز گذشته، یک خبر تمام فضای سایتها و شبکه‌های اجتماعی را اشغال و کام بسیاری از مردم را تلخ کرد. ماجرا به درگیری فیزیکی ایجاد شده میان دختران میرحسین موسوی و دو تن از مأموران زن محافظ خانه والدین آنان مربوط می‌شود. نخستین خبر رسمی در داخل کشور را سایت «قانون آنلاین» نوشت که مطابق آن، به نقل از دختر میرحسین موسوی اعلام شد در روز عید غدیر به آنان اجازه داد شد برای دیدار با پدر و مادر خود به منزل آنان رفته و با هم چند ساعتی را بگذرانند. اما در آنجا و در پایان دیدار، با برخورد بدی از طرف نیروهای امنیتی مواجه شده‌اند.

سایت «قانون» بدون آن که این خبر را تأیید یا تکذیب کند، از سکوت رسانه‌های رسمی و مقامات کشوری در قبال این موضوع گلایه و تاکید کرد که این سکوت با توجه به شرایط کشور و مذاکراتی که در پیش است، قطعاً مورد سوءاستفاده دشمنان قرار خواهد گرفت.

سایت مذکور با اشاره به گسترش رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی و ضریب نفوذ آن در میان مخاطبان، از رسانه‌ها و مقامات رسمی کشور خواست در قبال این موضوع واکنش نشان دهند.

به دنبال انتشار این خبر، خبرگزاری فارس هم وارد ماجرا شد و بدون ذکر نام «یک منبع آگاه»، به نقل از او اعلام کرد: در هنگام دیدار صبح پنجشنبه، دختران موسوی و رهنورد با انجام رفتار و حرکات غیرعادی با مأموران زن حاضر در محل درگیر و به سوی آن‌ها حمله ور شدند. این منبع آگاه افزود: نکته مهم در این میان این است که ظاهراً فرزندان موسوی از اینکه مدتی است فقط تحرکات خانواده کروبی در سرخط خبرها قرار دارد، به‌شدت عصبی هستند و به همین منظور تلاش کرده‌اند با حاشیه‌سازی و ایجاد درگیری توجهات را به سمت خود جلب کنند.

طبعاً اظهارات آن «منبع آگاه» و این‌گونه انگیزه تراشی برای شروع درگیری، کمتر کسی را قانع می‌کند و حتی توجیه‌کننده شروع درگیری فیزیکی هم نیست. البته به گفته دختر موسوی، آقای فروغی که از مسئولان ذیربط است، از این بابت عذرخواهی کرده و گفت که آن نگهبانان زن، اجازه و حق بازرسی بدنی را نداشته‌اند.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری و رأی آوردن یک دولت اعتدالی در کشور، انتظار می‌رفت که در سیاست‌های گذشته، بتدریج و در شرایط مساعد تجدیدنظرهایی صورت گیرد و فضای کشور آرام شود. از جمله انتظار می‌رفت که دلهای جدا شده از هم دوباره به هم نزدیک شوند. طبعاً انتظار نبود که در روز عید غدیر چنین حادثه تلخی رخ دهد. در این شرایط باید از میدان پیدا کردن جریانهای افراطی از دو طرف، جلوگیری کرد و به عقلا فرصت داد که از پیامدهای منفی آن بکاهند. رخدادهای اینچنینی می‌تواند معضلی تازه بیافریند اما در صورت برخورد عقلانی، استعداد آن را دارد که از برخی امور تلخ گذشته هم گره گشایی کند. امید که چنین شود.

۱۳۹۲/۸/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...