نسخه چاپی

سه سرلیست احتمالی جبهه متحد

عکس خبري -سه سرليست احتمالي جبهه متحد

عضو جبهه متحد اصولگرایان درباره برخی شایعات مبنی بر سرلیستی حجت‌الاسلام مصباحی مقدم و ائتلاف 10 نفره در درون جبهه متحد، تصریح كرد: این زمزمه‌ها وجود دارد كه آقایان مصباحی مقدم و كازرونی سرلیست جبهه شوند در حالی كه اگر طبق مصوبه جبهه به ترتیب حروف الفبا كاندیداها در لیست قرار گیرند در این صورت بنده در سرلیست خواهم بود.


به گزارش نما ، لاله افتخاری عضو جبهه متحد اصولگرایان و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره دور دوم انتخابات مجلس و حساسیت انتخابات 15 اردیبهشت، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در حرم رضوی از حضور مردم در انتخابات تقدیر کردند، باید این حضور را حافظ امنیت، استقلال و اقتدار کشور دانست.


عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات 12 اسفند موجب عقب‌نشینی دشمنان شد، خاطرنشان کرد: مردم باید این حضور خود را در 15 اردیبهشت کامل کنند.


وی افزود: مردم در مرحله دوم کمتر پای صندوق‌های رأی می‌آیند در حالی که در این دوره به دلیل حساسیت آن مردم ولایتمدار ایران که بصیرت و شناخت خود را نشان داده‌اند در انتخابات حضور پرشورتری خواهند داشت.


افتخاری با اشاره به حساسیت انتخابات تهران این شهر را پیشانی نظام اسلامی نامید و ادامه داد: حضور مردم در تمام شهرهایی که انتخابات در آن به دور دوم کشیده شده حائز اهمیت است.


عضو جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه دشمن برای انتخابات پیش رو نیز بیکار نمی‌ماند و قطعاً برنامه‌ریزی می کند، ادامه داد: در چند ماه گذشته دشمن تلاش کرد با گسترش تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کند.


* مردم به خوبی نقشه دشمن در انتخابات 12 اسفند را شناختند


وی با اشاره به فضاسازی رسانه‌های خارجی برای سرد نشان دادن انتخابات 12 اسفند، تصریح کرد: مردم به خوبی نقشه دشمن را شناخته و علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی به پای صندوق‌های رأی آمدند.


افتخاری با بیان اینکه انتخابات و تعیین نمایندگان مجلس بسیار مهم است اظهار داشت: نمایندگان تهران برای کل کشور تاثیر‌گذار و تعیین‌کننده هستند و از این رو عملکرد چهار ساله آنها همواره مورد توجه است.


این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین مردم دوباره با حضور گسترده در انتخابات نمایندگانی متعهد و ولایی انتخاب خواهند کرد تا بتوانند از مجلسی تاثیر‌گذار برخوردار باشند.


وی با اشاره به مذاکرات ایران و 5+1 حضور مردم در انتخابات و بیداری اسلامی را در این مذاکرات بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: غرب می‌کوشد از موج بیداری اسلامی بهره‌گیری کند و الگویی غرب‌محور همچون ترکیه را به عنوان پرچمدار کشورهای اسلامی ارائه کند تا نقش ایران کمرنگ شود.


* احتمالاً مصباحی مقدم و کازرونی سرلیست جبهه متحد شوند


افتخاری در ادامه این گفت‌وگو درباره برخی شایعات مبنی بر سرلیستی حجت‌الاسلام مصباحی مقدم و ائتلاف 10 نفره در درون جبهه متحد، تصریح کرد: این زمزمه‌ها وجود دارد که آقایان مصباحی مقدم و کازرونی سرلیست جبهه شوند در حالی که اگر طبق مصوبه جبهه به ترتیب حروف الفبا کاندیداها در لیست قرار گیرند در این صورت بنده در سرلیست خواهم بود.


عضو جبهه متحد اصولگرایان درباره ائتلاف 10 نفره که با پیشنهاد باهنر قرار است در جبهه متحد ایجاد شود، اظهار داشت: ما در انتخابات یک ائتلاف کلان داریم که به صورت جبهه متحد و جبهه پایداری متجلی شده و نوع دیگر این ائتلاف بر مبنای علاقمندی و وابستگی افراد به گروه‌ها و احزاب است.


وی بر همین اساس افزود: مثلا جبهه پیروان امام و رهبری 15 تشکل دارد که علاوه بر تبلیغات لیست 25 نفره جبهه متحد در این دوره برای 11 نفر از اعضای جبهه پیروان و برخی دیگر از احزاب تبلیغ می‌کنند.


افتخاری با اشاره به مرحله اول و تبلیغات کاندیداها در آن دوره یادآور شد: در مرحله اول نیز افراد با توجه به برخی هزینه‌های مادی و معنوی با یکدیگر دست به تبلیغ می‌زدند از این رو بنده این موضوع را تفرقه‌افکنی ندانسته بلکه آن را تلاشی مضاعف برای انتخابات می‌دانم.


* حضور اندک زنان در مجلس نگران‌کننده است


مخبر فراکسیون زنان مجلس درباره برخی اظهار نگرانی‌ها مبنی بر حضور اندک بانوان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده هم مانند خانم رهبر از این موضوع نگرانم.


وی ادامه داد: هرچند زنان مجلس صرفاً نماینده بانوان جامعه نبوده و در واقع نماینده تمام ملت هستند اما با این وجود خانم‌ها که 50 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند انتظار دارند زنان مجلس حمایت ویژه‌ای از صنف خود داشته باشند.


افتخاری با بیان اینکه در حال حاضر تنها هشت خانم در مجلس حضور دارند متذکر شد: البته در این زمینه آقایان مجلس نیز همراهی می‌کنند و ما می‌توانیم مصوبه بگیریم اما با توجه به مسائل زنان و خانواده نیاز بیشتری به حضور نمایندگان زن در مجلس احساس می‌شود.


مخبر فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه زنان در کشورهای غربی ابزاری برای تحقق اهداف استکباری شده‌اند، تصریح کرد: اسلام نگاه بسیار والایی به زن دارد و از زمان هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه مباحثی در دفاع از مسائل خانوادگی و مسائل سیاسی زنان مطرح شد.


* افزایش حضور زنان در مجلس نیازمند فرهنگ‌سازی است


وی با تأکید بر اینکه حضور اندک بانوان در مجلس تبلیغات را کمرنگ می‌کند، خاطرنشان کرد: در سفر لاریجانی به ترکیه ما ترجمه اقداماتی که در ایران برای زنان صورت گرفته را انعکاس دادیم که مورد تقدیر قرار گرفت اما وقتی آنها از میزان حضور زنان در مجلس ایران سوال کردند بسیار متعجب شدند هرچند که لاریجانی به آنها گفت هرکدام از زنان مجلس به اندازه 10 نفر از آقایان تاثیر‌گذارند.


افتخاری افزود: از شهرستان‌ها تنها 3 نفر از بانوان توانستند به مجلس راه یابند بنابراین باید درباره حضور زنان در مجلس فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.


مخبر فراکسیون زنان مجلس به حضور دو خانم در کمیسیون مقام زن در سازمان ملل اشاره و تصریح کرد: این موضوع با پیگیری فراکسیون زنان صورت گرفت.


* حسینیان گفت نظرم درباره ریاست یک خانم بر مجلس مزاح نبوده است


افتخاری در ادامه گفت‌وگو درباره اظهارنظر حسینیان مبنی بر اینکه یک خانم باید ریاست مجلس را برعهده بگیرد، اظهار داشت: آقای حسینیان به من گفت که بحث ریاست یک خانم بر مجلس مزاح نبوده است و از این رو به من پیشنهاد داد برای دور جدید رئیس مجلس شوم در حالی که بنده نیز به وی گفتم شما به‌جای تلاش برای ریاست زنان بکوشید تا تعداد بیشتری از آنها به مجلس ورود کنند.


عضو جبهه متحد اصولگرایان در ادامه با اشاره به مطالبات مردم از نمایندگان مجلس، ادامه داد: یکی از مهمترین خواسته‌های آنها از مسئولان سه قوه علاوه بر عملیاتی کردن دستورات مقام معظم رهبری، پیگیری و رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری و مشکلات فرهنگی است.


وی درباره پیشنهادی مبنی بر تجمیع آرای نمایندگان در دور اول و دوم، اظهار داشت: این پیشنهاد مصوب نشده است، چرا که نمایندگان در این مورد ذی‌نفع بوده و شبهه سهم‌خواهی ایجاد می‌شد، از این رو بهتر است این موضوع پیگیری نشود.


افتخاری با اشاره به پیشرفت نظام در رقابت درون خانوادگی، تصریح کرد: در این دوره یک رقابت درون خانوادگی ایجاد شد، هرچند می‌شد با مشترکات دو گروه لیست واحدی ارائه داد و تعداد قابل توجهی از افراد را در دور اول به مجلس فرستاد؛ در این صورت باری بر دوش مردم و نظام نیز قرار نمی‌گرفت.


* 15 اردیبهشت انتخابات جدید و مهمی در پیش است


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما در 15 اردیبهشت انتخابات جدیدی در پیش داریم، خاطرنشان کرد: در شهری مثل تهران با این گستردگی و مشکلات در وضعیت خاصی قرار داریم.


وی افزود: خانم‌ها در دوره اول از برخی آقایان رأی بیشتری داشتند اما چون آرای اصولگرایان خرد شده و در عین حال مشارکت نیز بالا بود، به دور دوم راه نیافتیم.


* مجلس هشتم نسبت به ادوار گذشته دچار پیچیدگی‌های خاصی بود


افتخاری با بیان اینکه در دور دوم انتخابات علی‌رغم برخی مشکلات ما از یک فرصت خوبی برای شناسایی ظرفیت‌ها برخوردار هستیم، خاطرنشان کرد: مردم در دور اول تا حدودی به لیست‌ها توجه کردند، هرچند انتخابات اخیر به‌خوبی نشان داد مردم به بلوغ سیاسی و آگاهی‌های لازم رسیده‌اند، بنابراین انقلاب به سمت پختگی مردم پیش می‌رود.


مخبر فراکسیون زنان مجلس با اشاره به وضعیت مجلس هشتم، ادامه داد: شرایط مجلس هشتم با مجلس قبل تفاوت‌هایی داشت چرا که در دوره هفتم اصولگرایان با یک لیست واحدی به انتخابات آمده بودند و پیچیدگی‌های مجلس هشتم را هم نداشتند.


وی بر همین اساس به برخی از پیچیدگی‌های درونی مجلس در عرصه بین‌الملل و سطح جامعه اشاره و تصریح کرد: نمایندگان اصولگرا در مجلس هشتم، از سه شاخه بودند که خود را در ریاست مجلس، هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها رقیب یکدیگر می‌دانستند.


* اصابت ترکش‌های فتنه و انحراف به مجلس هشتم


افتخاری به ماجرای فتنه، انحراف و هدفمندسازی یارانه‌ها که در زمان مجلس هشتم به وقوع پیوست، اشاره و اضافه کرد: این مسائل موجب شد که ترکش‌های مسائل اقتصادی و سیاسی به مجلس نیز وارد شود.


نماینده مردم تهران در مجلس بیداری اسلامی و به تبع آن فشار مضاعف اسکتبار جهانی بر ایران را یکی دیگر از پیچیدگی‌های خاص مجلس هشتم عنوان کرد و افزود: آمریکا و کشورهای غربی و همچنین دست‌نشاندگان آنها در منطقه تلاش داشتند تا ایران به الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل نشود.


وی با اشاره به بخش دیگری از وضعیت خاص مجلس هشتم، گفت: 11 روز خانه‌نشینی یا دورکاری رئیس جمهور با هوشیاری مجلس درباره آن تصمیم‌گیری شد.


افتخاری ادامه داد: در فتنه 88 برخی نمایندگان در مجلس با آن همراهی کردند اما مجلس طوری حرکت کرد که پیش از راهپیمایی مردم یک راهپیمایی در این زمینه داشت.


عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از برخی مواضع بین‌المللی مجلس هشتم خاطرنشان کرد: با وجود آنکه در مورد بیداری اسلامی زمزمه‌هایی چون بیداری انسانی شنیده می‌شد اما مجلس وارد عرصه شد و حرکت خوبی داشت.


* نقش مجلس هشتم در تصویب برنامه پنجم توسعه


وی در ادامه با اشاره به برخی نقاط مثبت مجلس هشتم ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه سعی شد نگاه ارزشی حاکم باشد.


افتخاری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از پژوهش و همچنین پیگیری بحث زنان در قالب ماده 230 و 228 برنامه پنجم را یکی دیگر از فعالیت‌های مجلس در این زمینه برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ در پالایش نهضت قرآنی "نهضت حفظ قرآن کریم" قدم کوچکی بود که انجام شد.


این نماینده مجلس ادامه داد: در بحث تقویت استاندارد مجلس با تأثیرپذیری از دولت مانع از تصویب این طرح غنی و حیاتی شد درحالی که می‌توانست در سال تولید ملی با ارتقای آمار صادرات و کاهش واردات در این زمینه اقدام کند.


وی با اشاره به قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تاثیرگذاری آنها افزود: با وجود اینکه برای این طرح 1000 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته بودیم، اما با فرصت‌سوزی و کندی حرکت دولت در ارائه بودجه نتوانستیم آن را مصوب کنیم.


افتخاری ادامه داد: مصوبات سه سال اول مجلس، بیش از 40 مصوبه است درحالی که سایر مجالس تا حدود 22 مصوبه در این زمان داشته‌اند.


مخبر فراکسیون زنان مجلس افزود: دعوت از زنان برجسته و دارای مسئولیت مهم از سایر کشورها به ایران یکی از برنامه‌های فراکسیون زنان بود که در آن دستاوردها و قوانین جمهوری اسلامی در عرصه مدیریتی ترجمه و در اختیار مدعوین قرار گرفت و با این کار الگویی موفق از زنان مسلمان ارائه شد.


نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: خانم‌های مجلس در دیدار با دولت پیرامون عفاف و حجاب خواستار آن شدند که تولید چادر مشکل توسط تولیدکنندگان داخلی صورت گیرد.


وی با اشاره به ضعف‌های مجلس هشتم نیز اظهار داشت: مجلس عصاره فضائل ملت است، لذا لغزش و ضعف و وجود افراد کم تعهد در خانه ملت طبیعی است.


افتخاری با بیان اینکه بسیار مایل بودم طرح نظارت بر نمایندگان تصویب شود، در عین حال به نقاط ضعف طرح اولیه آن اشاره و تصریح کرد: طرح اولیه نظارت بر نمایندگان به نوعی قفل کردن فعالیت آنها بود البته نمایندگان باید پاسخ دهند چرا این طرح طولانی شد.


نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اگر طرح نظارت بر نمایندگان تصویب می‌شد، ما دیگر شاهد رد صلاحیت نمایندگان فعلی و ابطال انتخابات در برخی حوزه‌ها که آن نماینده‌ها حضور داشتند نبودیم و از این طریق مردم افراد کم‌کار در مجلس را بهتر می‌شناختند.


وی درباره حقوق مادام‌العمر که در مجلس هشتم با حاشیه‌هایی همراه بود، اظهار داشت: بحث اصلی آن امتیازاتی برای مسئولان نظام بود که از سال‌ها قبل در مجلس وجود داشت و مجلس اصلاح این طرح را برای افرادی که زیرمجموعه این طرح نبودند انجام داد هرچند رئیس مجلس نیز از اول با آن مخالف بود و مجلس با شجاعت از رأی خود برگشت.


افتخاری تصریح کرد: برای بودجه قرآنی پیشنهاد اصلاحی داده‌ایم و انتظار است در این مورد کارشناسانه کار شود، لذا امیدواریم کمیسیون تلفیق به این پیشنهاد اصلاحی ما رأی دهد.


* احتمالاً در فرصت باقیمانده از مجلس هشتم سوال از وزیر ارشاد را در دستور کار قرار دهیم


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره دو فیلم زندگی خصوصی و گشت ارشاد اظهار داشت: این فیلم‌ها اهانت به دستاوردهای نظام بود.


وی با اشاره به اهانت کارگردان یکی از این فیلم‌ها به دو امام جمعه خاطرنشان کرد: اهانت دیگر این کارگردان به تمام ملت بود چراکه ائمه جمعه دغدغه مردم را از تریبون نماز جمعه مطرح کردند اما آنها با نامه سرگشاده روبرو شدند لذا از قوه قضائیه انتظار داریم نسبت به این موضوع ساکت نباشد.


نماینده مردم تهران افزود: اگر به این موضوع رسیدگی نشود در فرصت باقیمانده از مجلس هشتم سوال از وزیر ارشاد را در دستور کار قرار خواهیم داد.


افتخاری در پایان گفت: آنها با ساخت این فیلم فضای جامعه را مسموم کرده و ارزش‌ها و دستاوردهای نظام را زیر سوال بردند و به جای عذرخواهی و توقف اکران این فیلم‌ها به ائمه جمعه اهانت کردند.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...