نسخه چاپی

نیكلاس برنز: ادبیات روحانی آمریكا را تحت تأثیر قرار نخواهد داد

معاون سابق وزارت خارجه آمریكا می‌گوید «كلمات دلنشین رئیس جمهور ایران، واشنگتن را تحت تأثیر قرار نخواهد داد و آمریكا باید فشار بر ایران را برای گرفتن امتیاز حفظ كند».

به گزارش نما، نیکلاس برنز که سابقه نمایندگی آمریکا در ناتو را نیز دارد، اکنون استاد دانشگاه هاروارد است، او ضمن تحلیلی که توسط روزنامه بوستون گلوب منتشر شده، تأکید می‌کند دولت آمریکا برای هر نوع توافق خوب با ایران، نیازمند همراهی کنگره و اسرائیل است و به همین دلیل باید از اهرم فشارهای اقتصادی تحریم‌ها استفاده کند.

برنز خاطرنشان کرد: «تنها راه رسیدن به توافق با ایران آن است که آمریکا فشار قابل توجهی را بر ایران حفظ کند.
کلمات دلنشین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، واشنگتن را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

افسونگری به تنهایی، هر چند مطلوب، اما به‌ندرت می‌تواند توازن را در دیپلماسی تغییر دهد. اما قدرت و اهرم می‌توانند از عهده این کار برآیند. آمریکا و اتحادیه اروپا نباید تحریم‌های اصلی را لغو کنند، مگر آن که تهران با آینده‌ای که در آن از سلاح هسته‌ای خبری نیست موافقت کند.»

وی به سیاق ادبیات صهیونیست‌ها افزود: در واقع همانطور که دولت نیز گفته است، توافق نکردن بهتر از توافقی نامطلوب و سهل‌گیرانه نسبت به ایران است. تنها دلیلی که ایران را پای میز مذاکره کشاند، تأثیر مخرب تحریم‌هاست.

معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه دولت آمریکا، کنگره و اسرائیل نقش پلیس خوب و بد را علیه ایران بازی می‌کنند، نوشت: کنگره در تصویب تحریم‌ها علیه ایران قاطعانه عمل کرده است. اسرائیل نیز در این راه نقش مهمی دارد.

نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با اظهارات تند علنی، تهدید توسل به زور علیه ایران را عینیت بخشیده است. از دیرباز این واقعیت دیپلماتیک مورد اذعان بوده که در بیشتر موارد مذاکره برای به نتیجه رسیدن نیازمند مؤلفه تهدید نظامی است. کنگره و اسرائیل در این میان نقش مهم و حیاتی پلیس بد را در مقابل ایران بازی کرده‌اند.

۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...