نسخه چاپی

تدریس ۶ زبان خارجی در مدارس كشور

تغییر ساختار آموزشی به 6 سال دوره ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال متوسطه فرصت مناسبی برای گروه‌های زبان خارجی است كه بتوانند به یك روش و الگوی آموزشی جدید برای تدریس بهتر دسترسی پیدا كنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تدریس 6 زبان خارجی در مدارس کشور خبر داد و گفت: هم اکنون در حال طراحی الگوی جدید آموزشی زبان‌های خارجی در مدارس بر اساس اهداف سند ملی آموزش و پرورش هستیم.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، زبان‌های خارجی شامل زبان فرانسه، روسی، آلمانی و اسپانیایی است اما باز هم بر زبان انگلیسی تمرکز و تاکید ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تغییر ساختار آموزشی به 6 سال دوره ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال متوسطه فرصت مناسبی برای گروه‌های زبان خارجی است که بتوانند به یک روش و الگوی آموزشی جدید برای تدریس بهتر دسترسی پیدا کنند.

همچنین مهدی نوید ادهم دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در این باره به همشهری آنلاین گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، زبان‌های ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و فرانسه در مدارس کشور براساس تشخیص وزارت آموزش و پرورش می‌تواند تدریس شود.

نوید ادهم ادامه داد: تولید متون و مواد آموزشی این زبان‌ها نیز به عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور نهاده شده و آموزش و پرورش نیز باید براساس تقاضا و نیازهای موجود در مدارس زمینه‌های لازم برای تدریس را فراهم کند.

وی با بیان اینکه آموزش این زبان‌های خارجی همچون زبان انگلیسی از پایه اول راهنمایی آغاز و تا پایان دوره متوسطه ادامه دارد، اظهار داشت: امتحان این دروس نیز طبق ضوابط سنجش وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...