نسخه چاپی

مدیرعامل سابق سازمان تداركات پزشكی:

اروپایی‌ها یكسال قبل حتی یك قرص به ایران نمی‌فروختند/ تامین واكسن تا پایان خرداد ۹۳

مدیرعامل سابق سازمان تداركات پزشكی با اشاره به اینكه اروپائی‌ها یك سال قبل حتی یك قرص هم به ما نمی‌فروختند از برطرف شدن مبادلات تجاری دارویی با شركت‌های دارویی اروپایی خبر داد و گفت:خوشبختانه تا پایان خرداد سال ۹۳ واكسن تامین شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ظاهر رستمی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان تدارکات پزشکی اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم در طول مدیریت یکساله گذشته اصل سیاستگذاری و نظارت‌ها را به هیئت مدیره شرکت‌های تابع سازمان تدارکات پزشکی برگردانیم. معتقد بودیم هلدینگ‌ها نباید در کارهای فرعی ورود کنند و به واقع صداقت را وارد مدیریت دارویی سازمان کردیم.

وی افزود: در زمانی که مسئولیت سازمان تدارکات پزشکی را پذیرفتم چندین بحران از جمله وجود تحریم‌ها به ما وارد شد. در شرکت‌های تابع سازمان تدارکات پزشکی حجم عظیمی مشکلات وجود داشت که توانستیم آنها را ساماندهی کنیم. اروپائی‌ها نیز به دلیل بدهی‌هایی که داشتیم و حدود ۴ میلیون یورو بود حتی یک قرص به ما نمی فروختند که همه آن را برطرف کردیم.

رستمی ادامه داد: جمعیت هلال احمر خودش شیر کمک‌ها را بر روی سازمان تدارکات پزشکی بسته بود. در حال حاضر نه تنها به جمعیت بدهکار نیستیم بلکه طلبکار هم هستیم. ۴ شرکت داروسازی تابع سازمان تدارکات پزشکی نیز هر کدام مشکلات عدیده‌ای داشتند. مثلاً شرکت «سها چیسا» هر سال زیان می‌داد در حالی که برای اولین بار ۲۵۰ میلیون سود داد و شرکتهای بازرگانی و داروسازی دیگرمان نیز به سودهی رسیدند.

وی تصریح کرد: شرکت پخش «سها هلال» نیز به عالم غم برای ما تبدیل شده بود، داروخانه‌ها نیز مدیریت‌ دوگانه‌ای داشتند ولی خوشبختانه توانستیم اصلاحات در آنها را انجام دهیم و مشکلات شان را برطرف کنیم و امیدواریم سال ۹۳ سال برای سازمان تدارکات پزشکی سال افتخار باشد.

رستمی خاطرنشان کرد: امروز دیگر شرکتهای داروسازی هلال احمر فقط به تولید سرنگ اکتفا نمی‌کنند بلکه تکنولوژی‌های جدید نیز تهیه و روند آن ادامه خواهد داشت. براین اساس تا پایان خرداد واکسن نیز در انبارها موجود است و برای توزیع آن هیچ مشکلی نداریم.

در ادامه این مراسم حسام‌الدین مدنی مدیرعامل جدید سازمان تدارکات پزشکی نیز با اشاره به اینکه وقتی در جمهوری اسلامی پیشنهادی برای مسئولیت به افراد مطرح می‌شود به نوعی بحث تکلیف پیش می‌آید، افزود: بنده با تشکر از انتخابم توسط آقای فرهادی باید از زحمات آقای رستمی که برادرانه برای شروع فعالیت‌هایم بنده را یاری کردند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: بنده معتقد هستم افرادی که در گذشته در این سازمان فعالیت داشتند تلاش‌های خودشان را انجام دادند. بنده کسی را محکوم نمی‌کنم و باید از گذشته درس بگیریم و نقاط ضعف و قوت خود را مشخص کنیم.

مدنی ادامه داد: باید در هلال احمر ساختارها باز تعریف شود و به صورت نرم‌افزاری برای نظارت و مدیریت اقدام کرد، نظارت‌های میانی بسیار لازم است. البته شرکت‌های دارویی زیرمجموعه سازمان تدارکات پزشکی برنامه‌‌های استراتژی دارند ولی به دلیل اینکه این شرکت‌ها تجاری محور هستند باید اهداف چند ساله خود را مشخص کنند.

وی با اشاره به حرکت به سمت تکنولوژی‌های نوین و ایجاد فضای کسب و کار عنوان کرد: تولیدات قبلی ادامه خواهد داشت ولی باید راندمانشان بالا رود به هر حال امروز عرصه و فضای ارزش افزوده است و باید با پژوهش و تحقیقات در چارچوب فعالیت‌های دانش‌بنیان پیش رویم.

مدنی تصریح کرد: زیرساخت‌‌های سازمان تدارکات پزشکی بسیار قوی است و باید با همکاری مراکز فناوری کارهای متعددی را انجام دهیم تا محصولات نوین و با برند‌های معتبر به بازار دارویی وارد شود.

مدیر عامل جدید سازمان تدارکات پزشکی خاطرنشان کرد: در دوره مدیریت جدید فضای آزاد انتقادات و پیشنهادات ایجاد می‌شود، درباره پرسنل نیز باید عنوان کنم که نیروهای مازاد در مجموعه‌های شرکت‌های دارویی وجود دارد ولی هیچ کس را با حجم بیکاری که در کشور وجود دارد اخراج نخواهیم کرد بلکه با تعریف شغل و تولیدات جدید به سمتی پیش خواهیم رفت تا از این افراد بهینه استفاده کنیم و حتماً با ورود تکنولوژی‌های پیشرفته افراد جدیدی نیز استخدام خواهند شد.

به گزارش تسنیم، در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید سازمان تدارکات پزشکی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان غذا و دارو، حسام‌الدین مدنی به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان معارفه و از زحمات و تلاش‌های ظاهر رستمی مدیر عامل قدیم سازمان تدارکات پزشکی تقدیر به عمل آمد.


۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...