نسخه چاپی

باند ترانزیت مواد مخدر در فرودگاه امام

وی با بیان اینكه فرودگاه مسیر ناامن برای قاچاقچیان موادمخدر است، به شهروندان هشدار داد: فریب پیشنهادهای اغوا كننده قاچاقچیان را نخورند.

به گزارش نما؛ فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از انهدام باند انتقال مخدر شیشه به کشور مالزی در فرودگاه امام (ره) خبرداد.



سرهنگ حسن مهری در تشریح این خبر، گفت: ماموران پلیس فرودگاه امام (ره) 25 مهرماه امسال، حین کنترل مسافران خط پروازی به مقصد مالزی، به دو مسافر که مشکوک به بلع موادمخدر بودند، ظنین شده و آنها را به مقر پلیس منتقل کردند.



وی افزود: افراد دستگیر شده در تحقیقات پلیسی معترف شدند به شیوه بلع و انباری، موادمخدر شیشه را به مالزی منتقل می‌کنند.



مهری خاطرنشان کرد: یکی از متهمان در تحقیقات پلیسی اقرار کرد به علت مشکلات اقتصادی، قاچاقچیان به من پیشنهاد دادند در ازای انتقال شیشه به شیوه بلع، مبلغ سه میلیون تومان به همراه هزینه سفر را پرداخت می‌کنند اما هنگام انتقال مواد، پلیس به من ظنین شده و مرا دستگیر کرد.



فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: پس از اعترافات متهم، کلیه اعضای باند توسط پلیس فرودگاه امام (ره) دستگیر و از آنها دو کیلو و 30 گرم شیشه به صورت بلع کشف شد.



کشف بیش از دو کیلوگرم تریاک از خط پروازی تهران- استانبول

مهری ادامه‌داد: شب گذشته، ماموران گیت بازرسی پلیس فرودگاه امام (ره) حین کنترل بار همراه مسافران، به چمدان یکی از مسافران خط پروازی استانبول مشکوک شدند. پلیس در بازرسی از چمدان این مسافر، دو کیلو و 300 گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل آن جاسازی شده بود، کشف کرد.



فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی ضمن بی‌اطلاعی از موادمخدر در چمدان، معترف شد فردی از من خواست به صورت امانی، چمدانش را به شخصی که ساکن ترکیه است، تحویل دهم.



ناامن کردن مسیر هوایی برای قاچاقچیان موادمخدر

مهری در ادامه جلوگیری از قاچاق موادمخدر از طریق مرزهوایی را از وظایف پلیس فرودگاه برشمرد و تصریح‌کرد: پلیس، مسیر فرودگاه را برای قاچاقچیان موادافیونی کاملاً ناامن کرده به گونه‌ای که هرگونه جاسازی مواد را کشف و سوداگران را دستگیر کرد.



فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور به حضور ماموران متخصص و چهره‌زن و نیز تجهیز فرودگاه‌های کشور به دستگاه‌های پیشرفته ایکس‌ری، بادی اسکنرو... اشاره کرد و گفت: با هوشیاری پلیس فرودگاه‌های کشور، طی دو سال گذشته، هیچ‌گونه موادمخدری از طریق فرودگاه‌ها به خارج از کشور منتقل نشده است.



مهری درباره دستگیری برخی از ایرانیان در خارج از کشور به جرم حمل موادمخدر، گفت: این افراد، مواد را در کشور ثالثی در ازای دریافت پول، بلیط و هزینه سفر یا رساندن بار امانت به شخصی در کشور تحویل می‌گرفتند.



وی با بیان اینکه فرودگاه مسیر ناامن برای قاچاقچیان موادمخدر است، به شهروندان هشدار داد: فریب پیشنهادهای اغوا کننده قاچاقچیان را نخورند.



فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: قانون مبارزه با موادمخدر تشدید شده و مجازات سختی برای حاملان موادافیونی در نظر گرفته شده است.



ایسنا

۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...