نسخه چاپی

وزیر اقتصاد هم به آمریكا رفت

عکس خبري -وزير اقتصاد هم به آمريکا رفت

سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان در راس هیئتی بلند پایه از مقامات اقتصادی صبح امروز سه شنبه برای شركت در اجلاس بهاره بانك جهانی و صندوق بین المللی پول به آمریكا سفر كرد.


به گزارش نما به نقل از مهر، سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز در راس هیئتی بلند‌پایه از مقامات اقتصادی کشور برای شرکت در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به امریکا سفر کرد.

بهروز علیشیری رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و معاون وزیر، حسینی وزیر اقتصاد کشورمان را همراهی می کند.

این در حالی است که روز گذشته نیز محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی کشورمان برای شرکت در این اجلاس عازم سفر شد.

اجلاس بهاره امسال در روزهای22-20 آوریل 2012 (3-1 اردیبهشت1391) برگزار می شود. نشست مشترک صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی(World Bank Group)‌ همه ساله در دو نوبت و با حضور روسای کل بانک های مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو برگزار می‌شود.

اجلاس بهاره در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه (سالانه) به طور معمول در اواسط مهرماه در واشنگتن برگزار می‌گردد و هر سه‌سال یک بار نیز یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می‌شود.

از مهمترین نشست‌های این اجلاس، می‌توان به میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و روسای کل گروه 24، نشست معاونین گروه 24، اجلاس کمیته پولی و مالی بین المللی (IMFC) و کمیته توسعه (DC) اشاره نمود.

در حاشیه اجلاس، مقامات اقتصادی کشورمان ملاقات‌هایی با مسئولین ارشد بانک‌های مرکزی و وزرای اقتصادی کشورهای مختلف در مورد مسائل بانکی، اقتصادی و منطقه‌ای خواهند داشت.

پیش بینی شده است که جلسه‌ای میان مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، روسای کل، وزرای اقتصاد و روسای منطقه‌ای حوزه خاورمیانه و شمال آٰفریقا نیز برگزار‌ شود‌.

کد خبر:122920 -

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...