نسخه چاپی

آغاز پروازهای شناسایی روسیه بر فراز آمریكا

وزارت دفاع روسیه اعلام كرد، ناظران نظامی این كشور از امروز (یكشنبه) بر اساس معاهده بین‌المللی آسمان‌های باز پروازهای نظارتی بر فراز آمریكا را آغاز می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ناظران نظامی این کشور از امروز (یکشنبه) بر اساس معاهده بین‌المللی آسمان‌های باز پروازهای نظارتی بر فراز آمریکا را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری نووستی، سرگئی ریژکف، رئیس مرکز ملی کاهش خطرات اتمی روسیه گفت، بازرسان نظامی این کشور سوار بر هواپیمای توپولف Tu-154M LK-1 بین 27 اکتبر و چهارم نوامبر (پنج تا 13 آبان) بر فراز آسمان آمریکا پروازهای نظارتی انجام می‌دهند.

این پروازها از پایگاه نیروی هوایی تراویس کالیفرنیا انجام می‌شود و می‌تواند مسیری حداکثر 4250 کیلومتر طی کند.

معاهده بین‌المللی آسمان‌های باز پروازهای نظارتی غیرمسلحانه را بر فراز آسمان 34 کشور عضو این معاهده به منظور افزایش شفاف‌سازی فعالیت‌ها و نیروهای نظامی تعیین کرده است.

این سی و هفتمین پرواز نظارتی است که توسط بازرسان نظامی روسیه بر فراز کشورهای عضو این معاهده در سال 2013 میلادی صورت می‌گیرد.

هر هواپیمایی که بر اساس معاهده آسمان‌های باز پروازهای نظارتی انجام می‌دهد به منظور عکسبرداری به دوربین، اشعه مادون قرمز و سنسورهای رادار مجهز است تا این تصاویر را با دیگر کشورهای عضو این معاهده به مشارکت بگذارد.

۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...