نسخه چاپی

ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته‌ای ایران

عکس خبري -ادعاهاي رژيم صهيونيستي در مورد برنامه هسته‌اي ايران

پایگاه اینترنتی فاكس‌نیوز 26 اكتبر 2013 (4 آبان) در مقاله‌ای به ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته‌ای ایران پرداخت

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی فاکس‌نیوز 26 اکتبر 2013 (4 آبان) در مقاله‌ای به ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت: یک مقام دفاعی اسرائیل[صهیونیست] می‌گوید گزارشی جدید مدعی است که ایران می‌تواند اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت یک بمب هسته‌ای را طی کمتر از یک ماه تولید کند و این موضوع توجیه بیشتر علت اقدام نظامی اسرائیل پیش از وقوع این اتفاق است. دنی دانون، معاون وزیر دفاع اسرائیل، به روزنامه یو‌اس‌ای تودی گفت که ایران به‌سرعت به سوی توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته پیش می‌رود که ایران را قادر می‌کند اورانیوم مورد نیاز برای ساخت تسلیحات هسته‌ای را طی چند هفته غنی‌سازی کند.

در ادامه مقاله آمده است: آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی وحشت دارند که ایران تلاش می‌کند تسلیحات هسته‌ای بسازد. مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل روز سه‌شنبه گزارشی را منتشر کرد که مطابق آن، ایران می‌تواند اورانیوم کافی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای را طی یک زمان کوتاه یک‌ماهه غنی‌سازی کند. برآوردهای این سازمان مشخص نکرد که زمان مورد نیاز برای ساخت کلاهک مناسب برای یک موشک بالستیک چه میزان است. در عین حال، دولت اوباما از کنگره می‌خواهد اجرای تحریم‌های تازه علیه ایران را معلق نگه دارد؛ با این استدلال که توقف تحمیل تحریم‌های جدید، به گفت‌وگوکنندگان انعطاف بیشتری می‌دهد تا از این طریق ایران از درخواست‌های مربوط برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای پیروی کند. حتی در حالی که مقامات آمریکایی استدلال می‌کنند تحریم‌های شدید، آن چیزی است که ایران را به میز مذاکره کشاند، روز جمعه کاخ سفید و وزارت خارجه از نمایندگان کنگره خواستند قانون تحریم‌های جدید را به تعویق بیاندازند تا به این وسیله زمان برای تداوم گفت‌وگوها وجود داشته باشد.

در پایان مقاله آمده است: وندی شرمن، گفت‌وگوکننده ارشد آمریکا، پیش از گفت‌وگوها به کنگره گفت: «در صورتی که ایران با اقدامات ملموس و واقعی به گفت‌وگوهای ژنو وارد نشود، دولت از تحریم‌های شدیدتر علیه ایران حمایت خواهد کرد.» انتظار می‌رود به‌زودی کمیته بانکداری سنا پیش‌نویس تحریم‌های جدیدی را اندکی پس از بازگشایی دولت تدوین کند که این موضوع، انعکاس قانون مجلس نمایندگان است که با اکثریت در ماه ژوئیه (400 موافق در برابر 20 مخالف) به تصویب رسید و بخش‌های معدن و ساخت‌وساز ایران در فهرست سیاه قرار گرفت. همچنین این قانون، خواستار توقف صادرات نفت ایران تا سال 2015 است. قانون سنا ممکن است این چارچوب زمانی را تشدید کند، سرمایه‌گذاری بین‌المللی در بخش‌های اقتصادی ایران را تحریم‌کند، حساب‌های خارجی ایران را ببندد و توانایی اوباما در صدور معافیت برای متحدان و شرکای تجاری کلیدی آمریکا که به تجارت با ایران ادامه می‌دهند، محدود شود.

 تحلیل‌: دروغ‌های مقامات رژیم صهیونیستی و اتهامات آن‌ها به ایران درباره ساخت سلاح هسته‌ای و زمان‌بندی آن به سبب تکرار، به حدی رسیده است که دیگر هیچ‌کس این دروغ‌ها را باور نمی‌کند؛ اما علت طرح دوباره آن و همچنین برجسته کردن موضوع تحریم‌های جدید علیه ایران در این روزها، نزدیک شدن به دور جدید گفت‌وگو با گروه 1+5 در ژنو است. صهیونیست‌ها با خبر دروغشان درصدد تحریک افکار عمومی و فشار به مقامات آمریکا هستند و مقامات آمریکا نیز درصدد مرعوب ساختن ایران با طرح بحث تحریم‌های جدید هستند. ایرانی که روزبه‌روز به یافته‌های بیشتر و پیشرفته‌تری در فعالیت‌ هسته‌ای دست می‌یابد، لزومی ندارد به این نمایش‌ها اعتنا کند. طرف مقابل نیک می‌داند ادامه این وضعیت به ضرر آن‌ها است، پس با استقامت بیشتر باید آن‌ها را وادار به پذیرش حقوق مسلم ایران کرد.

۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...