نسخه چاپی

تویسركانی خبرداد

رفع ممنوع الخروجی 618 بدهكار بانكی با پرداخت بدهی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از ارائه بیش از 17 میلیون خدمت ثبتی به مردم در شش ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "احمد تويسركاني" در نشست خبري امروز آمار و عملكرد شش ماهه اول امسال سازمان ثبت اسناد و املاك كشور را تشريح كرد.

معاون رئيس قوه قضاييه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در اين نشست عملكرد و فعاليت‌هاي سازمان ثبت را در شش ماهه اول امسال تشريح كرد و گفت: سازمان ثبت در شش ماهه اول سال 92 در جهت تحول در ارائه خدمات از شيوه سنتي به روش‌هاي مدرن و نوين كه عمدتاً انگيزه آن كاهش مراجعات، افزايش سرعت و دقت در خدمت رساني به مردم و ارتقاء سلامت اداري بوده است فعاليت‌هاي چشمگيري داشته است.

وي ادامه داد: هر چند تا نقطه مطلوب فاصله داريم اما حركت ما سريع و رو به رشد است.

تويسركاني افزود: در نيمه اول امسال 17 ميليون و 641 هزار و 507 خدمت به مردم ارائه كرده‌ايم كه از مجموع اين خدمات 34درصد يعني 5 ميليون و 943 هزار و 251 خدمت به صورت الكترونيك ارائه شده است.

وي درخصوص عملكرد سازمان ادامه داد: در شش ماهه اول امسال يك ميليون و241 هزار و 400 سند مالكيت براي مردم صادر شده است كه در مقايسه با سال گذشته 26 درصد رشد داشته‌ايم
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك کشور گفت در شش ماهه اول امسال شركت‌هاي تجاري ثبت شده 27هزار و 900 شركت بوده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 7درصد رشد داشته است.

وي افزود: تعداد شركت‌هاي تعاوني ثبت شده 4هزار و 695 شركت كه نسبت به گذشته 28 درصد كاهش داشته است و موسسات غيرتجاري ثبت شده نیز 4هزار و 471 موسسه در سراسر كشور كه در مقايسه با مدت مشابه 13درصد رشد داشته است.

تويسركاني همچنين گفت: در شركت‌هاي تجاري در نيمه اول امسال يكصد و هفت هزار و 894 مورد ثبت تغييرات داشته‌ايم و تعداد شركت‌هاي منحل شده 3هزار و 522 مورد بوده است كه 34درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

وي اختراعات ثبت شده را يك هزار و 522 اختراع ذكر کرد و گفت: در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 36درصد كاهش داشته است همچنين علائم تجاري ثبت شده 3هزار و 454 علامت با كاهش 36درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

تويسركاني علائم تجاري ثبت بين‌المللي را نيز در همين مدت هزار و 402 علامت دانست و گفت: اين موضوع با كاهش 26درصدي روبرو بوده است.

معاون رئيس قوه قضاييه درخصوص ثبت وقايع ازدواج نيز خاطر نشان كرد: 395 هزار و 626 مورد ازدواج داشته‌ايم كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد كاهش داشته است.

وي وقوع طلاق را 76 هزار و 644 طلاق ثبتي با افزايش 7 درصد افزايش نسبت به سال قبل دانست.

تويسركاني با اشاره به بخشي‌ از علل وقوع طلاق‌ها خاطر نشان كرد: 7/7 درصد طلاق‌ها به علت ترك زندگي توسط يكي از زوجين، 5/6 درصد به علت اعتياد، 8/14 درصد عدم تحقق شرط ضمن عقد، 1/4 درصد استنكاف مرد از دادن نفقه، 3/1 درصد اختلالات رواني زوجين، 4 درصد فقر مالي، 4/15 درصد دخالت خانواده‌ها و 2/3 درصد طلاق ها هم به علت ضرب و شتم و سوءرفتارها بوده است.

وي آمار ازدواج‌هاي موقت ثبت شده نيز در 6 ماهه اول امسال را 146 ازدواج موقت دانست و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل 10درصد رشد داشته است.

تويسركاني از ديگر اقدامات مهم اين سازمان را وصول مطالبات معوق بانك‌ها ظرف مدت 6 ماه در كل كشور به ميزان 15 هزار و 265 ميليارد ريال دانست و اظهارداشت: نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد رشد وصول مطالبات را داشته‌ايم.

وي همچنين گفت تعداد يك هزار و 656 نفر از بدهكاران مالي ممنوع‌الخروج شده‌اند كه 618 نفر با پرداخت بدهي رفع ممنوع الخروجي شده‌اند.

تويسركاني درخصوص اجرايي شدن ثبت آني يا الكترونيك از 26 شهريور ماه امسال گفت سازمان از اين تاريخ موفق به اجراي الكترونيكي كردن اسناد رسمي در كشور شد كه منافع زيادي براي كشور داشته است و تا امروز يك ميليون و 650 هزار و 208 سند در سيستم الكترونيك ثبت شده است و ظرف اين مدت متوسط ثبت الكترونيكي اسناد در هر دفترخانه 207 و در تهران 185 مورد در هر دفترخانه بوده است.

وي همچنين از مجموع اسناد صادره، 2/25 درصد از اسناد را قرارداد بيع، يك در صدصلح، 8/44 درصد قرارداد وكالت، 8/5 درصد قراردادهاي رهني و 3/1 درصد قرارداد اجاره دانست.

تويسركاني در پايان و در پاسخ به سؤالي درخصوص حذف سه دهك از يارانه‌ بگیرها و همكاري سازمان ثبت درارائه آمار و اطلاعات مؤثر در بحث هدفمندي يارانه‌ها خاطرنشان کرد: در چهارچوب قوانين و مقررات ياري رسان دولت هستيم و با استفاده از بانك جامع املاك و ثبت شركت‌هاي تجاري مي‌توانيم در اين خصوص مؤثر باشيم ضمن اينكه سازمان ثبت اسناد هيچ گاه اطلاعاتي منتشر نمي‌كند كه ريز اموال محرمانه افراد فاش شود مگر با درخواست فرد يا مرجع قضايي که اين اقدام صورت می‌گيرد.

۱۳۹۲/۸/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...