نسخه چاپی

مذاكره مستقیم صالحی‌امیری با مخالفانش

مذاكره صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با مخالفان جدی اش از جمله حمید رسائی، محمود نبویان، مهدی كوچك زاده در صحن علنی مجلس و انتقاد تند مخالفان فرجی دانا از حاشیه‌های مهم جلسه صبح رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی بود.

به گزارش نما، جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان حاشیه های جالبی به همراه داشت. گفتگوها و رایزنی های نمایندگان در زمان سخنرانی فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و عدم توجه آنها به اظهارات فانی حکایت از آن داشت که رای نمایندگان گویا پیش از جلسه رای اعتماد در رایزنی ها و گفتگوهای کمیسیونی و فراکسیونی مشخص شده است.

- پس از خروج رئیس جمهور از صحن علنی مجلس اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نوبخت معاون برنامه ریزی، انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، واعظی وزیر ارتباطات و پورمحمدی وزیر دادگستری مسئولان دولتی بودند که در مجلس باقی مانده و سه وزیر پیشنهادی را همراهی کردند.

- پیش از آنکه فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دفاعیات خود را آغاز کند، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از مجلس خارج شد و سکان هدایت مجلس را به ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس سپرد.

- خروج همزمان رئیس جمهور و رئیس مجلس از صحن علنی ظن مذاکرات پشت پرده روسای قوا را برای سه وزیر پیشنهادی را میان خبرنگاران ایجاد کرد.

- در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی بازهم بازار مذاکرات با امیری قائم مقام و سخنگوی وزیر کشور با نمایندگان گرم بود. به نظر می رسد وی مسئول رایزنی و مذاکرات وزارت کشور با نماینگان مجلس بر سر استانداران و فرمانداران است.

- در میان مخالفان ابراز مخالفت جواد هروی نماینده قائنات و زهره طبیب زاده نماینده تهران با فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم بسیار جدی بود.

- هروی در مخالفت با فرجی دانا از عدم تالیف حتی یک کتاب توسط وی انتقاد کرد و گفت: چطور با عدم وجود سوابق پژوهشی به ایشان لقب استاد تمام داده اند؟ طبیب زاده نیز بیشتر خواستار شفاف سازی نظرات فرجی دانا در خصوص اساتید ستاره دار، ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی، فعالیت های سیاسی دانشجویان شد.

- فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از پایان سخنرانی اش در جریان سخنرانی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی مجلس در میان نمایندگان به رایزنی و گفتگو پرداخت.

- فراکسیون اصولگرایان که از مخالفان جدی صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان هستند نیز در حاشیه جلسه امروز با وی صحبت کردند. رسایی به صندلی های ابتدایی مجلس رفته و با صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور و صالحی امیری گفتگو کرد، پس از آن صالحی امیری به طرف صندلی نبویان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان رفت و برای دقایقی بحث آنان با حضور حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از نمایندگان جدی شد. صالحی امیری پس از آن با مهدی کوچک زاده عضو دیگر فراکسیون اصولگرایان نیز گفتگو کرد.

- جلسه نوبت صبح بررسی رای اعتماد به وزیران پیشنهادی نیز حدود ساعت ۱۲ به پایان رسید، اما هنوز فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم در برابر این انتقادات جدی از خود دفاع نکرده است علاوه بر این بحث داغ مخالفان و موافقان صالحی امیری و دفاعیات وی نیز به جلسه بعدازظهر موکول شد.

۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...