نسخه چاپی

اسباب‌كشی خونین در بلوار پروین

بررسی‌های اولیه نشان داد كه خانم 30 ساله بر اثر ضربات متعدد چاقو به گردن، شكم و پهلو توسط متهم یا متهمان به قتل رسیده و آثار درگیری نیز داخل منزل كاملا مشهود است كه با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل‌عمد» و به دستور بازپرس شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از شبکه ایران، ماموران پلیس تهران‌بزرگ مردی را که به بهانه سرقت، زن جوانی را به قتل رسانده بود، دستگیر کردند.

وقوع یک فقره قتل در خیابان پروین در 24 اسفندماه سال گذشته ساعت 21:30 به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس اعلام شد که با حضور مأموران در محل و تأیید خبر، موضوع به پلیس آگاهی اعلام و تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و عوامل تشخیص هویت در محل حاضر شدند.

بررسی‌های اولیه نشان داد که خانم 30 ساله بر اثر ضربات متعدد چاقو به گردن، شکم و پهلو توسط متهم یا متهمان به قتل رسیده و آثار درگیری نیز داخل منزل کاملا مشهود است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل‌عمد» و به دستور بازپرس شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات به بررسی نحوه کشف جسد پرداختند که اطلاع پیدا کردند که جسد توسط شوهرخواهر و صاحبخانه مقتوله کشف شده است .

صاحبخانه مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مقتوله مستأجر بنده بود تا اینکه اعلام کرد قصد اسباب‌کشی دارد، چند روز پیش با شماره تماس مقتوله تماس گرفتم اما کسی پاسخگوی تماس‌های بنده نبود تا اینکه مقتوله خودش با من تماس گرفت و عنوان داشت که تلفن همراهش مفقود شده است . فردای آن روز مقتوله مجدد با من تماس گرفت و عنوان داشت که برای روزجمعه اسباب‌کشی خواهد کرد. به همین علت، روز پنجشنبه درباره نحوه تسویه حساب و بازپس دادن پول ودیعه به در منزل مراجعه کردم. از داخل خانه صدای ضبط می‌آمد اما هرچه درخانه را زدم، کسی در را باز نکرد.

از طریق شماره تماس‌های داخل قولنامه توانستم با خانواده مقتوله تماس بگیرم و حدود دو ساعت بعد، شوهرخواهر مقتوله به در خانه مراجعه و پس از بازکردن درخانه با استفاده از کلید دوم منزل که در اختیار خواهر مقتوله قرار داشت، وارد خانه شد و با جسد مقتوله روبرو شدیم.

با توجه به وجود آثار درگیری داخل منزل و احتمال وقوع سرقت توسط متهم یا متهمان به قتل، کارآگاهان به بررسی فرضیه "ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت" پرداخته و اطلاع پیدا کردند که کیف‌دستی مقتوله بهمراه طلا و جواهرات وی (یک رشته گردنبند طلا) به سرقت رفته، در ادامه و با توجه به عدم وجود هرگونه آثار تخرب روی در ورودی منزل، فرضیه ارتکاب جنایت توسط یک آشنا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

کارآگاهان با بررسی اظهارات همسایگان اطلاع پیدا کردند که آخرین بار راننده یک دستگاه خودرو پژو 206 مدل SD در زمان خروج از مجتمع آپارتمانی محل سکونت مقتوله مشاهده شده که بنا بر اظهارات اهالی مجتمع هیچکدام از ساکنان مجتمع، این خودرو را در اختیار نداشتند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص خودروی 206 مدل SD و احتمال ارتکاب جنایت توسط سرنشین آن، کارآگاهان تحقیقات برای شناسایی این خودرو را آغاز کرده و سرانجام اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمان سابقه‌دار منطقه تهرانپارس به نام محمد. ن 23 ساله به تازگی یک دستگاه خودرو 206 با مشخصات خودروی مورد نظر کارآگاهان در اختیار دارد و همزمان با تاریخ وقوع جنایت، محل سکونت خود در منطقه تهرانپارس را تغییر داده است.

با شناسایی هویت محمد تحقیقات برای بررسی احتمال نقش وی در ارتکاب جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت که با اطمینان از حضور وی در محل وقوع جنایت، مخفی‌گاه وی در منطقه شهرک مسعودیه شناسایی و روز پنجشنبه اول آبان ماه دستگیر و در پارکینگ محل سکونت متهم نیز، خودرو پژو 206 مدل SD کشف و توقیف شد، با بررسی ارکان هویتی خودرو 206 مشخص شد که خودرو متعلق به مادر محمد بود که در اختیار پسرش قرار داده است.

متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد اما با کشف یکی از مدارک شناسایی مقتوله در مخفی‌گاهش، به ناچار لب به اعتراف گشود و درباره نحوه آشنایی با مقتوله و ارتکاب جنایت به کاراگاهان گفت: " اواخر سال‌گذشته با مراجعه به بنگاه املاکی در منطقه تهرانپارس، با یکی از دوستانم که در آنجا به عنوان مشاور املاک مشغول به کار بود، ملاقات کردم. در همین زمان، خانم جوانی (مقتوله) با مراجعه به بنگاه پیگیر پیداکردن یک واحد مسکونی برای اجاره بود و در حین صحبت کردن وی با مدیر بنگاه متوجه شدم که این خانم قصد دارد تا خانه را برای یک نفر اجاره کند".

متهم درباره نحوه آشنایی خود با مقتوله و ارتکاب جنایت، به کارآگاهان گفت: "به بهانه اینکه من راننده خودرو نیسان بوده و حاضر هستم تا اقدام به اسباب‌کشی با قیمت مناسب کنم، با مقتوله آشنا شدم تا اینکه در روز حادثه به در منزل مقتوله مراجعه و به بهانه بررسی تعداد اسباب و اثاثیه و در حقیقت برای سرقت وارد خانه شدم، پس از اطمینان از تنها بودن مقتوله، تصمیم به سرقت گرفته و با چاقو شروع به تهدید مقتوله کردم اما برخلاف انتظار، مقتوله با من درگیر شد و در حالی که قصد ایجاد سر و صدا و کمک خواستن از اهالی مجتمع را داشت، چندین ضربه به او زد و پس از سرقت کیف‌دستی و گردنبند، به سرعت از خانه خارج شدم".

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، در ادامه با اشاره به اعتیاد متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و حشیش گفت: "با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...