نسخه چاپی

از عاطفه امام تا نرگس موسوی

عکس خبري -از عاطفه امام تا نرگس موسوي

رسانه‌های اصلاح‌طلب در نظر دارند تا مقامات امنیتی و اطلاعاتی دولت و شخص روحانی را تحت فشار شدید بگذارند تا از این مسیر بتوانند مجددا نام سران فتنه را در فضای افكار عمومی جامعه زنده كنند.

به گزارش نما، سایت رجانیوز نوشت: «عاطفه امام و ماجرای دردناک سوزانده شدن جسدش»، «ترانه موسوی و داستان تجاوز به عنف»، «سعیده پورآقایی و مجلس ختمی که برای یک فرد زنده برگزار شد»، «لیست 72 نفره کشته شدگانی که مشخص شد نام کودکی که با اتومبیل تصادف کرده هم در آن است و یک بسیجی که از فتنه‌گران چماق خورده و در بیمارستان بستری بود» و... یادآور ثبت یک رکود رسانه‌ای برای انتشار دروغ از سوی یک جریان سیاسی و رسانه ای است که در خلال حوادث سال 88 به ثبت رسید اما ظاهرا یک اتفاق در روزهای اخیر، مجددا این سبک از حاشیه سازی رسانه ای را زنده کرده است؛ دختری که سیلی خورد و دستش را گاز گرفتند!



فضای قصه‌‌ همان فضای قصه‌های سال 88 است که هنوز هم نشان از بی‌ذوق و بی‌هنر بودن نویسندگانش دارد. داستانی که در روز عید غدیر نوشته شد و در اینترنت پخش شد. ماجرا از این قرار است که دختران یکی از سران فتنه اجازه پیدا می‌کنند تا در روز عید به دیدار پدر و مادر خود بروند اما توهین آنان به ماموران، زمینه را برای تشنج چند دقیقه‌ای فراهم می‌کند. در این میان، رسانه‌های ضدانقلاب هم سردمدار می‌شوند و شبکه‌های اجتماعی پر می‌شوند از مطالب تایید نشده‌ای درباره سیلی خوردن یکی از دختران.

در این میان، وزارت اطلاعات دولت روحانی هم بیانیه می‌دهد و رفتار زننده دختر آقای فتنه‌گر را مسبب ایجاد تشنج عنوان می‌کند اما حتی این اطلاعیه هم نمی‌تواند از حجم انتشار مطالب دروغینی که بیشتر به طنز و فکاهی شبیه هستند تا یک خبر رسمی، بکاهد. سایت «کلمه» به عنوان ارگان رسمی فتنه‌گران که در پاریس مدیریت می‌شود، علمدار ماجراست و برخی از نزدیکان سران فتنه هم بر آتش این ماجرا می‌دمند؛ آن هم چه دمیدنی.



دامنه اخبار خنده‌دار تا جایی بالا می‌رود که مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را می‌توان جمع آوری کرد و به عنوان اتودهای اولیه یک داستان جنایی – تخیلی استفاده کرد. در یکی از مطالب پرطرفدار، از عدم تهیه غذا برای میرحسین موسوی و زهرا رهنورد سخن به میان می‌آید ولی چند خط بعد، از بیهوشی او زیر دستان دندان پزشک سخن می‌گوید. مشخص نیست این چه لطیفه بی‌مزه‌ای است که یک نفر را از غذا محروم می‌کنند اما برای مشکلات دندان که بدلیل لوکس بودن و حاشیه ای بودن هیچ بیمه درمانی زیر بار پوششش نمی رود، او را پیش دندان پزشک متخصص می‌برند!



سایت کلمه که این روزها از فرانسه اداره و آپدیت می شود هم به منبع انتشار این لطیفه‌ها تبدیل شده است و میرحسین موسوی و حامیانش را که در عاشورای سال 88 خیمه عزای امام حسین(ع) را آتش زدند و در روز ماتم اهل بیت، سوت و کف و هلهلهه کردند، به کاروان اسرای کربلا تشبیه کرده که از سوی دژخیمان یزید، سیلی خوردند. البته تشبیه به جایی هم هست، اگر جای دو طرف را عوض کنیم؛ چرا که طبق اعلامیه رسمی وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید، این دختر یکی از سران فتنه بوده که اقدام به شرب و شتم ماموران کرده است.



در خبر بامزه این سایت هم آمده که کسی شاهد این برخورد نبوده و تنها صدای آن از آشپزخانه شنیده شده است. البته این سایت مشخص نکرده از کجا متوجه شده صدا از آشپزخانه بیرون آمده و نه اتاق خواب یا حمام یا سرویس بهداشتی.



فارغ از همه موارد فوق و مضحک بودن این ماجرا، به نظر می‌رسد این داستان قرار است به پوست خربزه اصلاح‌طلبان زیر پای دولت روحانی برای رادیکال شدن فضا و تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور تبدیل شود. انتشار یادداشت ابوالفضل فاتح، رئیس کمیته رسانه‌ای ستاد انتخاباتی موسوی در سال 88 در سایت کلمه و تقاضا برای «واکنش علی وار به سیلی‌های ظالمانه»، دیگر سندی است که می‌تواند به عنوان تایید خط سیر این سناریو مورد استناد قرار بگیرد. فاتح که هم اکنون ساکن کشور انگلستان است، در بخشی از یادداشت خود نوشته است: «سیلی‌های نواخته شده بر صورت دختران مهندس میر حسین موسوی نمونه ظلمی است که در فرهنگ علوی لحظه‌ای بر آن سکوت روا نمی‌رود.»



برهنه کردن و ضرب و شتم یک بسیجی در روز عاشورای سال 88 توسط آشوبگران حامی سران فتنه



به نظر می‌رسد در روزهای آینده، توپخانه رسانه‌ای اصلاح‌طلبان که توسط روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌های اینترنتی پرشمار هدایت می‌شود، مقامات امنیتی و اطلاعاتی دولت و شخص آقای روحانی را برای واکنش نسبت به این مساله غیرواقعی تخت فشار شدید بگذارند تا از این مسیر بتوانند مجددا نام سران فتنه را در فضای افکار عمومی جامعه زنده کنند.



اما ظاهرا این رفتار هم با اقبالی از سوی بدنه از دست رفته جریان سبز مواجه نشده است. واقعیتی که نشانه های آن را در پست های انتقادی سمپات های این جریان در شبکه های اجتماعی نسبت به خودزنی دختر موسوی می شود پیدا کرد.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...