نسخه چاپی

خودپردازها غیر فعال شدند!

عکس خبري -خودپردازها غير فعال شدند!

پس از اقدام بانك مركزی مبنی بر اطلاع رسانی بر مردم برای تغییر رمز كارتها بانكی، خودپردازها با یك مشكل جدید روبرو شدند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، با الزام مردم به تغییر رمز کارتهای بانکی، هجوم دارندگان این کارتها به دستگاه های خودپرداز در سطح شهر کاملا مشهود است.

در حال حاضر بیش از 160 میلیون کارت بانکی در دست مردم وجود دارد که قاعدتا باید رمز همه آنها تعویض شود. با این وجود تعداد دستگاه های خودپرداز از حدود 18 میلیون فقره تجاوز نمی کند.

در واقع به طور متوسط اگر با هر دستگاه فقط رمز 9 کارت تعویض شود، این امکان هست که در کمتر از یک ساعت همه دارندگان کارت های بانکی رمز خود را عوض کنند، اما آنچه در عمل اتفاق افتاده چیز دیگری است.

آنچه اکنون در سطح شهر مشاهده می شود، صف طویل مردم جلوی خودپردازهاست که منتظر تعویض رمز کارتها هستند. بر اساس محاسبه ای که انجام شد، نباید چنین صف هایی تشکیل شود، پس علت را باید در چیز دیگری جست.

موضوع از این قرار است که هر دستگاه خودپرداز در هر روز فقط می تواند تعداد محدودی تغییر رمز را انجام بدهد.

در حال حاضر عده زیادی از مردم هنگام مراجعه به خودپردازهای سطح شهر با این پیام مواجه می شوند که "تعداد دفعات مجاز استفاده از سیستم تغییر رمز این دستگاه از حد مجاز گذشته است" و بنابراین برای استفاده از آن باید تا روز بعد صبر کرد.

سوال این است که شرایط حادی که بانک مرکزی را به صدور اطلاعیه تغییر رمز اجباری کارتها وادار کرده و حتما خطری از این بابت متوجه مشتریان بوده، چرا دستگاه های خودپرداز این امکان را برای مردم فراهم نکرده اند؟

اگر در طول زمانی که مردم معطل می شوند تا رمز عبور کارت خود را تغییر بدهند اتفاقی برای حسابهای آنها بیفتد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا بانکها نخواهند گفت که صاحبان کارت، خودشات در تغییر رمز تعلل کرده اند؟

این موضوع را غیرفعال بودن بخش قابل توجهی از دستگاه های خودپرداز در حالت عادی اضافه کنید تا ببینید چقدر زمان لازم است تا همه افراد رمز کارت خود را تغییر بدهند.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...