نسخه چاپی

جدیدترین موضع گیری لنكرانی در مورد دعواهای دولت و مجلس

عکس خبري -جديدترين موضع گيري لنکراني در مورد دعواهاي دولت و مجلس

دكتر باقری لنكرانی در خصوص پیامدهای نزاع جدید مجلس و دولت اظهار داشت: اول لازم است بگویم كه این كشمكش ها به نفع چه كسانی تمام می شود، این كشمكش ها در مرحله اول به نفع جریانی كه حاشیه ساز دولت است تمام می شود


سايت 598 -

مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی امسال در حرم مطهر امام رضا(ع) تاکیدات فراوانی را در خصوص لزوم وحدت و همدلی درونی دولت و مجلس بیان داشتند. اما با وجود نصایح بزرگان هر روز شاهد درگیری و نزاع دیگری میان دولتمداران و مجلسی ها هستیم که این امر اسباب آشفتگی فضای سیاسی کشور را بیش از پیش فراهم نموده است.

به منظور بررسی علل و آسیب شناسی این نزاع بی پایان و برخی دیگر از مسائل روز سیاسی کشور در گفتگویی با دکتر باقری لنکرانی وزیر بهدات دولت نهم و همچنین سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی به واکاوی مباحث مطرح شده پرداخته ایم.

دکتر باقری لنکرانی در خصوص پیامدهای نزاع جدید مجلس و دولت اظهار داشت: اول لازم است بگويم كه اين كشمكش ها به نفع چه كساني تمام مي شود، اين كشمكش ها در مرحله اول به نفع جرياني كه حاشيه ساز دولت است تمام مي شود به آنها اجازه مي دهد كه كاستي ها و خطاهاي خودشان را با اين كشمكش ها توجيه كنند و يك نوع فرار به جلو را براي آنها فراهم كنند.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: همچنین کشمکش های دولت و مجلس به نفع كساني تمام مي شود كه از بي برنامگي در فضاي اقتصادي كشور، سودهاي كلان را مي برند و اين دعواها موجب می گردد كه برخي از برنامه هاي مهم كشور تعيين تكليف نشود كه بعضي از ْآنها در قالب بودجه و برخي درقالب قانون هاي مهمي مثل تصميم گيري درخصوص نحوه ادامه قانون هدفمند كردن يارانه ها و اجراي مرحله ي بعدي آن می باشد. این افراد سودهاي كلاني مي توانند ببرند كه در اين دعواها و در اين بلاتكليفي زمينه كار براي آنها فراهم شده و معلوم است كه باز اين نوع دعواها باعث مي شود كه آن استحكام و قوام نظام ما در پيش دشمنان و ناظران خارجي تضعيف شود و طبيعتا آن ها از اين گونه اختلاف ها احساس خوشحالي مي كنند و كما اينكه در اظهار نظرهايي كه اين روزها كردند مثل هميشه پيش بيني کردند كه اين نوع اختلافات نظام را به چالش مي كشد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه بیان داشت: اين نوع اختلاف ها باعث نگراني و ناراحتي مردم خوب و مومني مي شود كه در دوازده اسفند به صحنه آمدند و توقع خدشان را از ادامه حركت قوه مقننه با نوع آرائشان نشان دادند. مجلس هشتم در آخرين روزهايي عمرش خوب است كه نگاه كند و ببيند چه وظايف بر زمين مانده اي را انجام نداده است و با اين نگاه برنامه هاي چند روز آينده خودش تا قبل از شروع دوره مجلس نهم را تنظيم و معين كند طول دوره نمايندگي 1460 روز است كه از اين مدت فقط روزهاي معدودي باقي مانده است.

لنکرانی گفت: نمايندگان مجلس هشتم اين روزهاي پاياني كار خودشان را با كارهاي فاخر و ماندگاري كه مطابق تكليفشان است نوراني كنند نه اينكه با دعواها و نوعي برخوردهاي انتقام جويانه و كينه توزانه آنها را تاريك كنند البته ما اميدواريم كه اين اتفاق بيفتد و انشاءالله اين چند روز و چند هفته باقي مانده و رزهاي پربركتي براي كشور باشد.

وی همچنین در خصوص قرار گرفتن دوتن از اعضای جبهه پایداری در لیست جبهه متحد افزود: جبهه پايداري در اين خصوص تصميم گروهي نداشته است اما مخالفتي هم با اين تصميم ندارد و ما مانند برخي از گروههاي سياسي هيچگاه اعلام نكرديم كه اگر كسي از اعضاي فهرست ما در ساير ليست ها قرار بگيرد اسم آن را حذف مي كنيم ما اين را نقطه قوتي براي خودمان مي دانيم كه هم در ليستمان اشتراكي با ساير ليست ها در دور قبل داشتيم و در اين دوره هم داريم.

وی در خصوص علت ورود جبهه پایداری به عرصه انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: ما در موضوع انتخابات مجلس از باب ضرورت وارد شديم يعني اگر مي ديديم كه مبناي تصميم گيري ساير گروه ها و جريان هاي سياسي مباني غير گروهي است و تصميمشان براي معرفي كانديدا منحصرا برمبناي اصول است و آن شاخص هايي كه در معرفي كانديدا بايد رعايت مي كردند و مهمترينش پايبندي عملي به ارزش ها و مباني بود مورد تاكيد قرار مي گرفت شايد كانديدايي را لازم نمي دانستيم معرفي كنيم و معرفي مصداقي ما از باب ضرورت بود.

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وظيفه اصلي ما ترويج گفتمان است و اميدوار هستيم بعد از انتخابات مجلس بتوانيم در اين وظيفه تمركز بيشتري داشته باشيم بتوانيم مطالبات اين گفتمان را از مجلس نهم مدون كنيم و پيگير اين باشيم كه چگونه اين مطالبات را در عرصه هاي مختلف به برنامه هاي اجرايي و عملياتي تبديل کرده و اين هدف اصلي ما است و اميدواريم خداوند ما را در رسيدن به اين هدفت كمك و ياري كند.

سخنگوی جبهه پایداری در تحلیل آراء مردم در انتخابات اخیر افزود: آنچه كه آراء دوازده اسفند را شكل داد تاكيد براين بود كه مردم از مجلس متوقع هستند كه در جهت اجراي وظايف قانوني خودش و با پرهيز از نگاه هاي سليقه اي، حزبي، گروهي و سياسي اقدام كند. ممكن است در بعضي از حوزه ها در تشخيص مصداق اختلاف نظرهايي باشد ولي آنچه كه از آراء مردم فهميده مي شود و نظر سنجي ها هم همين را نشان مي دهد اين بود كه مردم مجلسي را مي خواهند كه آرمان ها اصيل انقلاب اسلامي را در مجلس پيگيري كنند و فراتر از منافع شخصي گروهي و سياسي خود بينديشند اين يك تكليف مضاعفي را براي مجلس نهم بوجود مي آورد كه در مجلس نهم با يك همچين توقعي شكل گرفته و بايد بتواند پاسخگوي اين توقع باشد و يك گام بلندي براي ارتقاء انقلاب اسلامي و رفع نياز هاي كشور و بهتر شدن معيشت مردم و تعميق باورها وارزشهاي ديني در سطح جامعه بردارد.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...