نسخه چاپی

60 سال زندان، مجازات چهار شمشیر به دست

عکس خبري -60 سال زندان، مجازات چهار شمشير به دست

۴ عضو باند سرقت از مغازه های مشهد كه به «شمشیر به دستان نقابدار» معروف بودند، به تحمل ۶۰ سال زندان و حدود ۳۰۰ ضربه شلاق محكوم شدند.

به گزارش نما، اواخر سال گذشته، چند پرونده زورگيري شبانه با استفاده از سلاح سرد به پليس آگاهي خراسان رضوي گزارش شد که نشان مي داد اعضاي يک باند خطرناک با ايجاد رعب و وحشت، از مغازه داران مشهد زورگيري مي کنند. با توجه به اهميت موضوع، شکايت هاي مذکور به شعبه ۸۰۴ مجتمع قضايي شهيد قدوسي ارسال شد و قاضي حسين امام وردي، دستورات ويژه اي را براي دستگيري دزدان شمشير به دست صادر کرد.

در پي دستور مقام قضايي، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي خراسان رضوي، عمليات پليسي و اطلاعاتي خود را در اين باره آغاز کردند.آنان در اولين مرحله از اقدامات پليسي خود به سرنخ هايي دست يافتند که نشان مي داد زورگيران در سرقت هاي خود از يک دستگاه پيکان سفيدرنگ استفاده مي کنند و شماره هاي آن را نيز با شگرد خاصي تغيير داده اند. اين در حالي بود که بازبيني فيلم هاي دوربين مدار بسته در برخي از مغازه هايي که مورد دستبرد قرار گرفته اند، عمليات کارآگاهان را وارد مرحله جديدي کرد و تصاويري از چهره متهمان به دست آمد.

از سوي ديگر نيز کارآگاهان موفق شدند با شيوه هاي تخصصي شماره پلاک اصلي خودرو پيکان را پيدا کنند اما وقتي مالک خودرو به پليس آگاهي احضار شد گفت: مدتي است خودرو را به يکي از بستگانم به نام «م» امانت داده ام. به دنبال اظهارات اين فرد، کارآگاهان «م» را در خيابان چمن مشهد دستگير کردند اين در حالي بود که همدستان اين متهم با اطلاع از دستگيري وي مخفيگاه خود را ترک کرده بودند.

بازجويي از متهم دستگير شده مشخص کرد که عوامل اين باند خطرناک در سرقت هاي زيادي نقش داشته اند و حتي در يک مورد به خاطر رعب و وحشتي که ايجاد کرده بودند مالک يک مغازه قدرت تکلم خود را از دست داده است.اين جوان ۲۱ ساله که ابتدا ادعا مي کرد در سرقت ها فقط به عنوان راننده خودرو نقش داشته است در نهايت به ۵ فقره زورگيري با زدن نقاب به چهره اعتراف کرد.

اين گزارش حاکي است: کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود موفق شدند ۳ عضو ديگر باند را ارديبهشت گذشته در منطقه مهرآباد مشهد در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کنند.۴ عضو باند شمشير به دستان نقابدار که با ديدن تصاوير خود هنگام دستبرد به مغازه ها چاره اي جز بيان حقيقت نداشتند به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کردند.

پس از تکميل تحقيقات قضايي و صدور قرار مجرميت، اين پرونده براي رسيدگي به شعبه ۱۳۴ دادگاه عمومي، جزايي مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد ارجاع شد و اعضاي اين باند خطرناک، توسط قاضي جواد وارسته شاکري محاکمه شدند. رئيس دادگاه پس از برگزاري چندين جلسه دادگاه با توجه به اقارير متهمان، محتويات پرونده، گزارش ماموران انتظامي و همچنين اسناد و مدارک موجود، اتهام شرکت در سرقت هاي مسلحانه جمعي شبانه و مقرون به آزار را محرز دانست و با استناد به مواد قانوني، هر يک از آنان را به تحمل ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

با توجه به اين که سرقت هاي مذکور در شب انجام شده بود و سارقان نيز از سلاح هاي سرد در سرقت هاي خود استفاده کرده بودند مقام قضايي، حداکثر مجازات قانوني را براي آنان صادر کرد.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...