نسخه چاپی

جزئیات دادگاه مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی

جلسه دادگاه مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی برگزار شد.

به گزارش نما قارس به نقل از روابط‌عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران؛ جلسه رسیدگی به کیفر خواست‌های مطروحه علیه مدیر مسئول روزنامه «اعتماد ملی» در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی مدیر خراسانی و با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

در جلسه این دادگاه مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی از جرم ارتکاب اعمال علیه امنیت کشور از سوی هیئت منصفه مطبوعات استان تهران تبرئه شد.

همچنین در ادامه ارسیدگی این پرونده وی به دلیل نشر مطالب خلاف واقع مربوط به شکایت معاونت بسیج دانشجوئی از سوی هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آراء مجرم شناخته شد.

در ادامه این جلسه مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی از طرف هیئت منصفه از اتهام نشر مطالب خلاف واقع موضوع شکایت مدعی‌العموم در باب علت استعفای سردار نقدی مجرم شناخته نشد.

از سوی دیگر در اتهام نشر مطالب خلاف واقع موضوع شکایت که دارای شاکی خصوصی بود هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آراء متهم را مجرم اعلام نکرد.

افترا موضوع دیگری از شکایت دو تن از شکات خصوصی بود که نسبت به آن هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آراء متهم را مجرم ندانست.

در ادامه این جلسه تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اکثریت آرا مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی مجرم شناخته شد.

گفتنی است در موضوعاتی همچون نشر مطالب خلاف موضوع شکایت نماینده مدعی‌العموم در خصوص انتشار و انتساب شایعاتی به ریاست جمهوری، نشر مطالب خلاف واقع موضوع شکایت رئیس‌ سازمان نظام پزشکی، نشر مطالب خلاف واقع( تحریف اظهارات شاکی)، نشر مطالب خلاف واقع در خصوص مقاله یک حقوقدان و در مورد تبلیغ علیه نظام افترا و توهین به ماموران نظام موضوع شکایت نماینده مدعی العموم، هیئت منصفه مطبوعات استان تهران متهم را مجرم شناخته است.

از سوی دیگر در اتهامات نشر مطالب خلاف واقع موضوع شکایت مدیر کل حقوقی تربیت بدنی، اهانت به مراجع مسلم تقلید، هیئت منصفه مطبوعات استان تهران متهم را مجرم ندانست.

ضمنا هیئت منصفه مطبوعات با اکثریت آراء متهم را مستحق تخفیف در مجازات ندانست.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...