نسخه چاپی

صداوسیما توضیح نمی دهد!

در حالی كه خبرهای ارسالی از روابط عمومی سازمان صداوسیما در روزهای اخیر پخش زنده‌ جلسات رأی اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی را تایید می‌كرد، در نهایت این جلسات پخش زنده‌ی تلویزیونی نشد تا این پرسش در ذهن بینندگان پررنگ شود كه دولت یازدهم، مجلس و یا خود سازمان صداوسیما، كدام‌یك به پخش این جلسات از تلویزیون تمایل نداشته‌اند؟

به گزارش نما، عوامل فنی و تصویربرداران شبکه خبر سیما از ساعات ابتدایی صبح امروز، یکشنبه در مجلس شورای اسلامی حضور یافته بودند تا تجهیزات پخش مستقیم جلسه رأی اعتماد جلسه را در صحن علنی مستقر کنند اما پیش از شروع جلسه از دفتر هیات رییسه به آن‌ها اعلام شده بود که پخش زنده جلسه از شبکه خبر منتفی است.
بر این اساس روابط عمومی سازمان صداوسیما هم که طی روزهای گذشته خبر پخش زنده‌ این جلسات از رادیو فرهنگ و همچنین شبکه خبر را اعلام کرده بود، در نهایت صبح امروز – یکشنبه - با تصحیح این خبر اعلام کرد که صرفا این جلسات از رادیو فرهنگ پخش زنده خواهد شد.
اما در پی این اتفاق، صادق، مشاور رییس جمهور که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، با این پرسش مواجه شد که دولت از مجلس تقاضا کرده است که جلسه علنی به صورت زنده از تلویزیون پخش نشود؟ که او گفت: دولت تقاضایی نداشته برای آنکه جلسه رأی اعتماد زنده پخش شود.
وی افزود: دیروز با مدیر شبکه شش و رییس سازمان صدا و سیما صحبت کردم و گفتم ما تقاضا نداریم که جلسه رأی اعتماد زنده پخش شود.
مشاور رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا این صحبت بدان معناست که شما خواسته‌اید جلسه‌ی رأی اعتماد به صورت زنده پخش نشود؟ گفت: ما تقاضایی نداشتیم که جلسه رأی اعتماد به صورت زنده پخش شود.
اما برخی نمایندگان مجلس نیز به پخش نشدن جلسات رأی اعتماد از تلویزیون واکنش نشان دادند.
بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد صبح امروز در تذکری مطرح کرد: اراده مجلس، عدم پخش مذاکرات جلسه علنی امروز در بررسی صلاحیت وزرا نبوده است.
او گفت: پخش مستقیم مذاکرات امروز مجلس از تلویزیون وعده داده شده و تجهیزات هم نصب شده بود اما چرا مسؤولیت و عدم پخش را به دوش مجلس می‌گذارند؟ اراده مجلس، عدم پخش مذاکرات نبوده است.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت نیز گفت:‌ در مورد پخش مستقیم جلسه علنی امروز مجلس در بررسی صلاحیت و رأی اعتماد وزرای پیشنهادی صداوسیما پیشنهاد داده بود لذا مجلس در این موضوع مخالفتی نداشته است.
اما جلالی - رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس - درباره منتفی شدن پخش مستقیم جلسه رأی اعتماد از شبکه خبر صداوسیما، گفت: اطلاع من در این حد است که آقای لاریجانی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان گفت که صداوسیما خودش این کار را کرده و ما نه برای پخش جلسه و نه برای عدم پخش تصمیمی نگرفته‌ایم.
وی گفت که رییس‌جمهور هم در این باره صحبتی نداشتند.
روابط عمومی صداوسیما اعلام کرده است که پخش تلویزیونی دور قبلی مذاکرات مجلس برای وزرای پیشنهادی دولت با استقبال مخاطبان و فعالان سیاسی مواجه شد و رییس جمهور نیز این اقدام صداوسیما را در شناساندن وزرای پیشنهادی خود موثر دانسته و تلاش رسانه ملی را موفق ارزیابی کرده است. رییس مجلس شورای اسلامی هم چهار روز زحمات کارکنان صدا و سیما در روشنگری افکار عمومی را بسیار موثر خواند.
سازمان صداوسیما تاکنون علت پخش تلویزیونی نشدن مراسم رأی اعتماد مجلس را توضیح نداده است.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...