نسخه چاپی

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله در بیروت

به گزارش نما به نقل از فارس، این سخنرانی در حالی برگزار می شود که درگیری‌ها در سوریه و ناآرامی های داخلی در شهر طرابلس لبنان شرایط پیچیده ای را برای منطقه رقم زده است. این در حالی است که ارتش سوریه نیز خود را برای نبرد سرنوشت ساز منطقه«القلمون» آماده می‌کند و همچنان در نبردهای حومه دمشق پیشرفت هایی را برای خود رقم زده است.

منابع نزدیک به فرماندهی حزب الله اعلام کردند که برخی از تحولات مهم منطقه‌ای در سخنرانی امروز سید حسن نصرالله مورد بررسی قرار خواهد گرفت، از جمله این تحولات افزایش هجمه علیه حزب الله از سوی جریان وابسته لبنانی و برخی کشورهای خلیج فارس و تشدید اوضاع امنیتی در طرابلس و درگیری ها در این شهر که به کشته و زخمی شدن دهها نفر انجامید و تاکید حزب‌الله بر حمایت مجدد از نظام سوریه خواهد بود.

موضوع مانع تراشی‌ها در روند تشکیل دولت لبنان در شرایط حساس کنونی از دیگر مواردی است که احتمالا در سخنرانی نصرالله به آن اشاره خواهد شد.

این سخنرانی در حال حاضر از شبکه المنار لبنان در حال پخش است.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنانش با تجمید از اقدامات موسسه رسول اعظم(ص) آن را یکی از نهادهای مقاومت دانست و تاکید کرد که این موسسه مقاومت و درد و رنج آن را همراهی کرد.

سید حسن نصرالله همچنین از ملت و مقاومت لبنان و خانواده شهدا و مجروحان و ایثارگران ستایش کرد.

وی همچنین در آغاز سخنرانیش به آزادی 9 اسیر لبنانی در سوریه اشاره کرد و گفت: پرونده شهروندان لبنانی به خوبی ختم به خیر شد و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان را تبریک می گویم و کسانی که در ختم به خیر شدن پرونده آنها سهیم بودند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما درقبال شهروندان لبنانی ربوده شده در جریان حوادث سوریه احساس مسئولیت می‌کنیم

ما با برادران سوری خود در خصوص ربوده شدن اسقف‌های مسیحی همراهی می‌کنیم‬.‬‬

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...