نسخه چاپی

فرجی‌دانا كلید وزارتخانه را تحویل گرفت

مراسم معارفه وزیر علوم دولت یازدهم با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مراسم معارفه رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم، بعداز ظهر امروز در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور داشتند.

در ابتدای مراسم معارفه، جعفر توفیقی سرپرست سابق وزارت علوم ضمن تشکر از مجلس بابت رای اعتماد به فرجی‌دانا، گفت: آقای فرجی‌دانا بهترین انتخاب برای این وزارتخانه بود. ضمن اینکه آقای روحانی فرد موردنظر خود را برای وزارت علوم از طریق کارگروه انتخاب کرد و فرجی‌دانا یکی از گزینه‌های این کارگروه بود.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود برای بهتر شدن نظام علمی کشور پرداخت و در ادامه از معاونان و کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری تقدیر و تشکر کرد.

انصاری با اشاره به اهمیت و جایگاه اساتید و دانشجویان در انقلاب اسلامی، گفت: ما در گذشته با جنگ تحمیلی روبرو بودیم و در این جنگ سپاه و بسیج ورود پیدا کرد و در حال حاضر برای مقابله با تهاجم جهانی ما نیاز به تربیت عاشقان علم و فناوری داریم.

به گزارش تسنیم، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم طی سخنانی از عملکرد 71 روزه جعفر توفیقی تشکر کرد و گفت: بهترین دوران مدیریت در وزارت علوم بدون شک دوران پایانی دولت اصلاحات بود. من در آن دوره رئیس دانشگاه تهران بودم و اقدامات را می‌دیدم.

وی ادامه داد: سیاست روشن و رو به جلوی جعفر توفیقی در وزارت علوم وضع جدیدی را در دانشگاه‌ها ایجاد کرد. همچنین استقلال دانشگاه‌ها با قدرت فکری وی است.

فرجی‌دانا خاطرنشان کرد: مدیریت 71 روزه توفیقی در وزارت علوم دوره برگشت نشاط به فعالیت دانشگاه‌ها قلمداد می‌شود.

وی حرمت علم و عالم را ضروری عنوان کرد و جعفر توفیقی را به عنوان یکی از چهره‌های عالم و فرهیخته خواند و در ادامه از اعضای ستاد، کارکنان و معاونان وزارت علوم خواست با همدلی این بار سنگین را به پیش ببرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یکی دیگر از سخنرانان مراسم معارفه وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری بود.

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های 71 روزه جعفر توفیقی، گفت: بنده از طرف خود به عنوان یک شهروند و همچنین به عنوان معاون رئیس‌جمهور از آقای توفیقی تشکر می‌کنم. حقیقتا وی مصداق یک عالم است.

انصاری در ادامه حفظ اخلاق در جامعه را امری مهم و ضروری خواند و در عین حال تاکید کرد: عنصر اخلاق به خصوص اخلاق سیاسی آن‌طور که باید شایسته نظام و ایران نیست و رعایت نمی‌شود.

وی همچنین این مراسم را مراسم تودیع توفیقی ندانست و با بیان اینکه این جلسه، مراسم معارفه آقای فرجی‌دانا است، گفت: ما حتما در محیط علمی از وجود توفیقی استفاده خواهیم کرد.

انصاری با بیان اینکه دشوارترین مقاطع به لحاظ ساماندهی اقتصادی مقطع فعلی است، اظهار داشت: برای برون‌رفت از بیماری اقتصادی ما نیاز به کارهای تحقیقاتی داریم و از این رو دولت دست خود را رو به اساتید دراز می‌کند.

وی تاکید کرد: امیدوارم در دوره جدید وزارت علوم، جامعه علمی توسعه کیفی خود را عمق ببخشد تا ما به هدف بلند خود در سند چشم‌انداز دست یابیم.

انصاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت نظام علمی کشور، افزود: اگر بخواهیم با ادبیات دفاع‌مقدس صحبت کنیم باید بگوییم که امروز خط مقدم برنامه‌ریزی در کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. سربازان این خط مقدم اساتید و دانشجویان عزیز هستند و فرماندهان این عرصه وزیران علوم، بهداشت، روسای دانشگاه‌ها و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور است. سند چشم‌انداز جز با همت، تدبیر و فداکاری این مجموعه به دست نخواهد آمد.

پس از پایان سخنان مجید انصاری، وی به همراه رضا فرجی‌دانا وزیر جدید علوم، تحقیفات و فناوری با اهدای لوحی از زحمات و فعالیت جعفر توفیقی سرپرست سابق وزارت علوم تقدیر و تشکر کردند.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...