نسخه چاپی

هشدار نصرالله درباره بحرانی شدن اوضاع لبنان

عکس خبري - هشدار نصرالله درباره بحراني شدن اوضاع لبنان

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به رویدادهای این كشور تاكید كرد: امروز نه فقط موجودیت مسیحیان در شرق لبنان بلكه در تمام منطقه، اهل سنت قبل از شیعه، مسلمان قبل از مسیحی، دروزی و پیروان سایر مذاهب و طوایف در معرض تهدید قرار دارند و منطقه به سمت درگیری بیشتر پیش می رود.

به گزارش نما به نقل از العالم، سيد حسن نصرالله عصر دوشنبه در مراسم سالگرد تاسيس بيمارستان رسول اعظم (ص) كه نقش مهمي در حمايت از مقاومت طي ساليان طولاني ايفا كرده است، افزود : دولت لبنان نبايد بررسي مساله انفجارها را به تعويق اندازد و مسئوليت ملي اقتضا مي كند مانع از وقوع انفجارهاي ديگري شود.
وي با بيان اينكه نظام از شبكه هاي بمب گذاري خودرو در برخي مناطق آگاه است اما اقدامي نمي كند، گفت: انفجار در طرابلس، ضاحيه يا هر مكان ديگر را محكوم مي كنيم و عاملان آن بايد در دادگاههاي لبنان محاكمه شوند.
نصرالله افزود : تحويل مسئوليت امنيت طرابلس به ارتش لبنان و كمك به آن راه حل بحران است نه دعوت از داعش و النصره. بايد مسئوليت امنيت طرابلس به ارتش لبنان تحويل داده شده و دستگاههاي امنيتي به آن كمك كنند.
وي تاكيد كرد : ما خواستار بررسي پرونده امنيتي به ويژه اوضاع طرابلس هستيم چون رويدادهاي اخير دردناك و ناراحت كننده است. بررسي پرونده نفت در دولت را بدون پيش شرط تاييد مي كنيم چون رژيم صهيونيستي براي چپاول منابع لبنان به طورشبانه روزي فعاليت دارد.
دبيركل حزب الله با درخواست برگزاري نشست هيات دولت و كاهش فشار نيروهاي سياسي بر دولت لبنانه گفت : فشار سياسي بزرگي از سوي عربستان و گروه ديگر به نخست وزير براي برگزار نشدن نشست هيات دولت وارد مي شود و گروهي ديگر مجلس را به دلايل سياسي به تعطيلي كشانده است.
سيد حسن نصر الله يادآور شد : ما در برابر دو راهكار قرار داريم يا ادامه تعطيلي يا تشكيل دولت بر اساس قاعده 9 +9 +6 كه دومي بهترين راه براي جلوگيري از تعطيل شدن دولت است. گروه ديگر بايد از خود تواضع نشان دهد مانند ما كه تواضع از خود نشان داده و كمتر از حقمان در دولت را پذيرفتيم. مي توان درباره عواملي كه باعث تعطيلي شده به تفاهم رسيد چون تنها راه پايان تعطيلي بر اساس نظر 14 مارس، تشكيل دولت است.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...