نسخه چاپی

حبیبی:دولت و مجلس در مورد گرانیها چه كردند

عکس خبري -حبيبي:دولت و مجلس در مورد گرانيها چه کردند

مجلس و دولت در این مسئله مهم گرانیها به مردم بگویند در این مورد چه كار كرده اند. گرانیهای اخیر حتی گلایه مراجع عظام تقلید را به همراه داشته است.

به گزارش نمانیوز، محمد نبي حبيبي دبير كل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت با اشاره به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران از سوی 1+5 اظهار داشت: انتخابات 12 اسفند ماه نشانه اقتدار ملی در پاسداشت انقلاب اسلامی بود. پیام این انتخابات برای دشمنان اسلام این بود که ایران با ثبات ترین سالهای اقتدار خود را می گذراند.دشمن دیگر بحث تعلیق غنی سازی را رها کرده است و مجبور شده حقوق هسته ای ملت ایران را به رسمیت بشناسد.


حبیبی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم ساخت سلاح های هسته ای تصریح کرد: 1+5 با این فتوا هیچ بهانه ای برای تداوم تحریم ها و فشار به ملت ایران ندارد. اگر مذاکرات اسلامبول یک گام به جلو برای رفع سوء تفاهمات باشد، ایران گامهای بلندی برای اعتمادسازی برداشته است، حالا نوبت 1+5 است که اعتماد ملت ایران را جلب کنند و دست از تداوم خصومت علیه مردم بردارند.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد استیضاح وزیر کار و نسبت آن با مسائل کشور بیان داشت: دولت و مجلس باید مسائل کشور را اصلی و فرعی کنند و از هر گونه حاشیه روی و پرداختن به مسایل فرعی پرهیز کنند. اکنون مسئله اول کشور ساماندهی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به تبع آن مهار تورم ، گرانی و ایجاد اشتغال است. برای اینکار نگاه ها باید به آینده و وظایف سال حمایت از تولید ملی باشد. مجلس و دولت در این مسئله مهم به مردم بگویند در این مورد چه کار کرده اند. گرانیهای اخیر حتی گلایه مراجع عظام تقلید را به همراه داشته است.


وی ادامه داد: دولت باید از طریق ستاد تنظیم بازار جلوی گرانیهای افسار گسیخته و به ویژه شرکت های دولتی را بگیرد. عدم نظارت بر بازار هیچ توجیهی ندارد. چه خوب بود مسئولان دولتی به مجلس می آمدند و برای تنویر افکار عمومی توضیحی در مورد گرانیهای اخیر می دادند.


حبیبی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها خاطرنشان کرد: طبق قانون مصوب مجلس دولت باید مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها را عملیاتی کنند، لازم است یک ارزیابی از عملکرد مرحله اول داشته باشیم و با تدبیر جدید مرحله دوم را عملیاتی کنیم. حمایت از تولید و کنترل بازار دو امر کلیدی در اجرای مرحله دوم است. مجلس باید در این زمینه دولت را یاری کند و دولت هم طبق مصوبه مجلس عمل کند.






وی افزود: به زودی مجلس وارد بررسی لایحه بودجه سال 91 می شود. عملیاتی کردن مرحله دوم هدفمند سازی یارانه در بودجه 91 یک اقدام بزرگ است .دولت و مجلس باید دقت های خود را در این مورد داشته باشند.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با توجه به نامگذاری سالهای اخیر توسط مقام معظم رهبری و تذکر این نامگذاری های در اقتصاد گفت: موضوع اقتصاد کشور تحت تاثیر مولفه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و همچنین روابط بین الملل و در یک کلام اقتصاد برآیند عملکرد فاکتورهای تاثیرگذار داخلی و خارجی است، لذا برای هر تصمیم مهم باید با نگاه جامع موضوع را مورد بررسی و ملاحظه قرار داد.


وی افزود: در طول سی و سه سال بعد از انقلاب علیرغم شرایط جنگ، محدودیت و تحریم ها ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی در کشور ایجاد شده است. در رابطه با نیروی انسانی چندین میلیون فارغ التحصیل متخصص یا دانشجو آماده کار موجود است.در رابطه با تکنولوژی و ماشین آلات در طول سالیان گذشته تقریباً بین 60 تا 80 درصد از واردات کشور ماشین آلات و کالای سرمایه ای و واسطه ای بوده است.امروز در هر استانی چند شهرک صنعتی موجود است که مملو از ماشین آلات می باشد.


حبیبی در ادامه تاکید کرد: از نظر منابع مالی(ریالی و ارزی) (سرمایه ای) از موقعیت نسبی خوبی برخوردار هستیم.از نظر قوانین و مقررات بستر های مناسبی مثل تصویت قانون اصل44 ،برنامه پنجم ، چشم انداز و ... و بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری درمقوله توسعه صادرات و محور مدیریت واردات و تولید دانش محور گامهای مثبتی برداشته شده است.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: موقعیت خاص کشور از نظر ذخایر و منابع طبیعی نفت ، گاز و معدن نظیر آن بسیار ممتاز است.با وجود مجموعه شرایطی که بیان شد باید گفت که نیمی از ظرفیت موجود هم استفاده نشده است.دشمنان انقلاب اسلامی هم در خارج و داخل، تصمیم گرفته اند برخوردشان را روی امر اقتصاد متمرکز نمایند و با تمام قوا و هماهنگ با یکدیگر از مدتها پیش در موضوع اقتصاد به صف آرائی در مقابل انقلاب اسلامی پرداخته اند.


حبیبی اظهار داشت: با توجه به اهداف بلند انقلاب اسلامی در همه ابعاد به خصوص در موضوع اقتصاد باید توجه داشت که دسترسی به اهداف اقصادی بدون هماهنگی کامل و منسجم کردن همه قابلیت ها، تواناییها و اتخاذ سیاستهای کارشناسی شده در جهت هم افزائی این ظرفیت ها مقدور نخواهد بود.







وی در ادامه تاکید کرد: داشتن یک "قرارگاه" برای تحقق جهاد اقتصادی از ضرورت ها است؛ با استفاده از تجربه شورای امنیت ملی ، شورای انقلاب فرهنگی و شورای امور مجازی این" قرارگاه" مرکب از روسای قوا، نمایندگان مقام معظم رهبری و اشخاص خبره حقوقی ، حقیقی و نخبگان اقتصادی برای سیاست گذاری های کلان اقتصادی و نظارت بر امر اقتصاد کشور تشکیل شود تا بتوانیم ضمن داشتن سیاستهای هماهنگ ملی کارشناسی شده، از اختلاف دیدگاهها و هدر رفتن منابع نیز جلوگیری به عمل آوریم.


وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در بیانیه مشترک خود مردم را دعوت به حضوری پرشور کرده اند.حزب موتلفه اسلامی به این فراخوان پاسخ مثبت می دهد و در مرحله دوم بنا به توصیه جامعتین به فهرست کامل جبهه متحد اصولگرایان رای می دهد.


حبیبی همچنین در مورد اظهارات گستاخانه وزیر خارجه امارات بیان داشت: رئیس جمهوری ایران به جزیره ایرانی ابوموسی سفر می کند بعد وزیر خارجه این شیخ نشین حاشیه جنوبی خلیج فارس گستاخانه می گوید این سفر نقض حاکمیت کشور امارات است.این موضوع به یک طنز شبیه است.البته در پاسخ به طنز آقای وزیر خارجه امارات تذکر می دهیم "عرصه سیمرغ نه جولانگه تواست"


وی تاکید کرد: گستاخی شیخ امارات را باید وزارت خارجه کشورمان با قدرت جواب دهد تا دیگر از این اظهارات سخیف شنیده نشود.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره تحولات اخیر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مصر تصریح کرد: بازگشت مردم به میدان التحریر مصر پیام روشنی دارد.مردم می خواهند جلوی مصادره انقلاب توسط شورای نظامی را بگیرند و این حق مردم است. نباید در قالب انتخابات اجازه داد یاران دیکتاتور مصر دوباره به صحنه برگردند.غربیها نتوانستند از وقوع انقلاب در مصر جلوگیری کنند ولی مصمم هستند که آن را مصادره کنند.مردم مصر خنثی کننده اصلی این توطئه هستند.


حبیبی در ادامه گفت: آمریکا و اسرائیل را مردم مصر از درب بیرون کرده اند، آنها می خواهند از پنجره وارد شوند، مردم مصر باید جلوی باز تولید استبداد آمریکائی در کشورشان را بگیرند.


وی در پایان با اشاره به حوادث اخیر در کابل اظهار داشت: حوادث اخیر در کابل نشان داد ناتو به ویژه آمریکائی ها در تامین امنیت در افغانستان مشکلات زیادی دارند.سیاست خارجی آمریکا در افغانستان شکست خورده است.حمله طالبان به پارلمان افغانستان حکایت از ناکار آمدی ناتو در مقابله با آنهاست. البته تاکنون مسلم شده است آمریکائیها دنبال ثبات در افغانستان نیستند و به دنبال بهانه ای برای ادامه اشغال این کشور می گردند.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...