نسخه چاپی

رسایی: اظهارات نوبخت تهدیدآمیز است

نماینده مردم تهران در مجلس در تذكر آیین نامه ای نسبت به لحن سخنان نوبخت در صحن مجلس با تهدیدآمیز خواندن آن گفت: دوستان دولت از به كار بردن لحن تهدیدآمیز خودداری كنند.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، حمید رسایی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس در واکنش به اظهارات نوبخت در صحن علنی مجلس گفت: آقای نوبخت در پشت تریبون تعابیری به کار می برد که انگار برای ارائه لایحه اصلاح بودجه ۹۲ منت بر سر مجلس می گذارند و همچنین اعلام می کنند می توانستیم این لایحه را تقدیم نکنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: وی در بخش دیگری از اظهاراتش به نمایندگان اعلام می کند اگر این تبصره را تصویب نکنید، ما نامه ها و درخواست های نمایندگان را نمی توانیم پاسخگو باشیم که این نوعی تهدید نمایندگان است.

وی افزود: اگر درخواست نمایندگان غیرقانونی است، دولت نباید به درخواست غیرقانونی آنها عمل کند و اگر هم قانونی است باید در دستور کار قرار گیرد. عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: این لحن سخن گفتن نباید با نمایندگان مطرح شود.

در ادامه محمدحسن ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: نمایندگان با شناختی که از دکتر نوبخت دارند می دانند ادبیات وی مسالمت آمیز، دوستانه و صمیمی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که آقای نوبخت در اظهاراتش اشاره کرد ناظر بر این بود که اگر ۶ درصد صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار بگیرد با ظرفیت بیشتری می تواند پاسخگوی درخواست منطقی نمایندگان مجلس درحوزه های انتخابیه باشد و اگر این میزان به بودجه عمومی دولت اضافه نشود، قطعاً با محدودیت منابع نمی توانیم آنگونه که در نظر داریم در جهت پاسخ به درخواست های نمایندگان مجلس اقدام کنیم.

نایب رئیس مجلس همچنین تاکید کرد: موارد مذکور جان سخن آقای نوبخت بود که شاید نمایندگان انتظار بیشتری از وی داشتند.

۱۳۹۲/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...