نسخه چاپی

هیچ فردی به دلیل ترك سیگار نمی‌میرد

عضو كمیته كنترل دخانیات كشور با اشاره به اینكه هیچ فردی به دلیل ترك سیگار نمی‌میرد، گفت: ۷۰ درصد از سیگاریهای فعلی كشور اذعان كرده اند كه نخستین نخ سیگار را در سن ۱۴ سالگی تجربه كرده اند و نتوانستند به ترك دخانیات اقدام كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسن آذری پور ماسوله عضو کمیته کنترل دخانیات کشور در سمینار ترک دخانیات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: استعمال دخانیات شایعترین نوع اعتیاد در کشور است که سبب بروز ناراحتی‌های قلبی، ریوی و سرطان در انسان می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که از هر 5 نو جوانی که سیگاری می‌شوند 2 نفر موفق به ترک سیگار شده اند.

آذری ماسوله تصریح کرد: برخی از افراد از قلیان به عنوان یک تفریح استفاده می‌کنند و بر این مبنا در حضور خانواده اقدام به استعمال قلیان می‌کنند غافل از اینکه نیکوتین موجود در قلیان زمینه ساز اعتیاد به مواد مخدر است.

عضو کمیته کنترل دخانیات کشور افزود: تمامی مواد سرطان زا و اعتیاد آور در قلیان و سیگار مشترک هستند و استعمال دخانیات در سنین نوجوانی به عنوان دریچه ورود به بزهکاری می‌باشد.

آذری پور ماسوله خاطرنشان کرد: هیچ فردی به دلیل ترک سیگار نمی‌میرد ولی سالانه 100هزار نفر در اثر عوارض ناشی از مصرف دخانیات جان خودشان را در کشور از دست می‌دهند.

۱۳۹۲/۸/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...