نسخه چاپی

اولتیماتوم نوبخت به نمایندگان

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان این كه نمی‌توانم درصد وصولی خزانه را اعلام كنم گفت: اگر ۶ درصد از سهم صندوق به طرح عمرانی داده نشود هیچ طرح عمرانی تا پایان سال فعالیت نمی‌كند، درخواست‌های خود را برای برنامه ششم توسعه در سال آینده قرار دهید چرا كه در حال حاضر اعتباری برای توزیع وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز سه‌شنبه و در دفاع از لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ گفت: شاید این لایحه نخستین لایحه جدی باشد که دولت به جهت پایبندی به قانون تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

وی افزود: همه مذاکرات ما برای مردم و کسانی که پیگیر این موضوع هستند قابل استماع است.

نوبخت تصریح کرد: به دلیل گرانی و تورمی که وجود دارد لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ را با شفافیت به مجلس ارائه دادیم و این که برخی نمایندگان دولت را به عدم شفافیت و بی‌انضباطی بودجه متهم می‌کنند، الفاظ درستی نیست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت با رویکرد مثبت وارد مجلس شده و استدعا می‌کنم نمایندگان این موارد را مد نظر داشته باشند.

وی اظهار داشت: ما در دولت خود موظف می‌دانیم انبوه نامه‌هایی که از سوی نمایندگان در اختیار ما قرار می‌گیرد را پیگیری کنیم به طوری که شب گذشته در خدمت مجمع نمایندگان یکی از استان‌ها بودیم و قبل از آن نیز در خدمت یکی دیگر از مجامع نمایندگان بودیم.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان از ما انتظار دارد که به خواسته‌های شما توجه کنیم و ما نیز انتظار داریم نمایندگان به درد دل ما گوش کنند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: پولی برای توزیع برای طرح‌های عمرانی تا پایان سال با این وضعیتی که بنده مجاز نیستم درصد وصولی خزانه را به شما اعلام ‌کنم وجود ندارد.

سخنگوی دولت خطاب به نمایندگان گفت: اگر ۶ درصد از سهم صندوق توسعه ملی برای اجرای دستورات نمایندگان در اختیار دولت قرار نگیرد به چه دلیل نامه به من می‌دهید!

وی با اشاره به مقایسه ایران با نروژ توسط احمد توکلی اشاره کرد و گفت: نمایندگان ایران را با نروژ مقایسه می‌کنند در حالی که قابل مقایسه نیست، کشور ایران در شرایط تحریم به سر می‌برد به طوری که حتی دلار و ریال خود را نمی‌توانیم به کشور بازگردانیم.

وی با بیان این که ما در شرایط تحریم هستیم گفت: اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند که نمایندگان با حمایت خود کشور را از این تنگنا نجات دهند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما بر آن چه که مقام معظم رهبری در خصوص ورود ۱۲۰ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه تاکید کردند را رعایت کردیم و تا پایان سال ۲۲ درصد به صندوق واریز خواهد شد و مجلس تنها ۶ درصد در شرایطی اضافه کرد که ما بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان غرامت داشتیم و این در حالی است که درآمد کشور در حال حاضر به ۱٫۳ کاهش پیدا کرده است.

نوبخت خطاب به نمایندگان گفت: ما را درک کنید ما می‌خواهیم کشور را اداره کنیم.

وی گفت: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردمی که شما نماینده آن هستید از پروژه‌های عمرانی نان می‌خورند و اگر این ۶ درصد در اختیار دولت قرار نگیرد این پروژه‌ها تعطیل و این میزان از افراد بیکار می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ میلیارد یورو پول کشور در چین است و سعی کردند این پول را به ما بدهند اما در جهت مراودات سیاسی اعلام کردند که آمادگی دارند این مبالغ را به صورت فاینانس به ایران بدهند مشروط براینکه پیش دریافت ما ۷٫۵ درصد معادل ریالی این مبلغ باشد که این میزان را در اختیار نداریم.

نوبخت گفت: اگر این ۶ درصد در اختیار دولت قرار نگیرد به عنوان پیش پرداخت ۷٫۵ درصد فاینانس به عنوان پیش پرداخت و بیش از ۲۰ میلیارد نصیب کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: ورودی که از این پس قرار است وارد صندوق کشور می‌شود را می‌خواهیم لحاظ کنیم و ما خدمتگذار مردم هستیم و با نمایندگان مجلس یک نقطه مشترک به نام مردم داریم و دولت مشکلاتش را به مجلس ارائه می‌کند و انتظار راه حل دارد.

سخنگوی دولت گفت: اگر ۶ درصد از سهم صندوق به طرح عمرانی داده نشود هیچ طرح عمرانی تا پایان سال فعالیت نمی‌کند و درخواست‌های خود را برای برنامه ششم توسعه در سال آینده قرار دهید چرا که در حال حاضر اعتباری برای توزیع وجود ندارد.

۱۳۹۲/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...