نسخه چاپی

مسكن مهر نباید متوقف شود

عضو كمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی اقشار كم در آمد می‌توانند با پس‌انداز ناچیز صاحب مسكن شوند، نتیجه می‌گیریم كه مسكن مهر نباید متوقف شود.

به گزارش نما ، علی اکبر آقایی مغانجوقی نماینده سلماس در گفت‌وگو با فارس در پاسخ این سوال که آیا موافق ادامه مسکن مهر هستید، افزود: قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا است و نباید عرضه مسکن کاهش یابد، بنابراین مجلس باید تلاش کند که عرضه مسکن کاهش نیابد و مسکن مهر ادامه یابد.

*آخوندی در زمان رای اعتماد گفت مسکن مهر ادامه می‌یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: سؤال من این است که چرا باید مسکن مهر متوقف شود، وزیر راه و شهرسازی در زمانی که برای رای اعتماد به مجلس آمد اعلام کرد که مسکن مهر را ادامه می‌دهد.

آقایی در پاسخ به این سؤال که اگر در زمان رای اعتماد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که مسکن مهر را ادامه می‌دهم، حال چرا می‌گوید باید طرح متوقف شود، اظهار داشت: این سوال را من نباید جواب بدهم، بنابراین این موضوع را باید از وزیر راه و شهرسازی بپرسید.

وی گفت: کمیسیون عمران معتقد است که ساخت مسکن بی مشکل نیست، در حال حاضر نیز بیش از یک میلیون واحد مسکونی مهر نیمه تمام باقی مانده است، بنابراین اگر این افراد که برای مسکن مهر پول پرداخت کرده‌اند، نتوانند واحدهای خود را تحویل بگیرند، شاهد عواقب جدی خواهیم بود.

نماینده مردم سلمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که وزیر راه و شهرسازی معتقد است که واحدهای مسکونی مهر در حال ساخت را تحویل می‌دهیم، اما مسکن مهر مثل سابق ثبت‌نام نخواهد داشت و این طرح متوقف خواهد شد گفت: این اظهارات وی حاکی از این است که تولید مسکن متوقف شود، پس اگر تولید مسکن متوقف شود، چه طرحی جایگزین آن خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر طرحی جایگزین نشود، یعنی ما جلوی عرضه مسکن را می‌گیریم، پس این تقاضای مسکن را چگونه جواب خواهیم داد.

*طرحی جایگزین طرح مسکن مهر شود که سرعت تولید مسکن را داشته باشد

آقایی در پاسخ به این سؤال که آخوندی طرح صندوق پس‌انداز مسکن را جایگزین طرح مسکن مهر خواهد کرد، گفت: همزمان باید طرحی جایگزین طرح مسکن مهر شود که سرعت تولید مسکن را داشته باشد، بنابراین اگر وقفه‌ای در تولید مسکن ایجاد شد، تقاضا بدون پاسخ خواهد ماند.

وی ادامه داد: اما صندوق پس‌انداز مسکن نمی‌تواند سریع جواب دهد، چرا که همه اقشار کم درآمد دارای اندوخته مالی نیستند که بخواهند با سپرده‌گذاری صاحب وام و سپس توانایی برای خرید مسکن شوند.

۱۳۹۲/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...